ایران عضو شورای حکام می‌شود

به گزارشافکارنیوز،ابوالحسن فقیه در مراسم تکریم و تودیع روسای سابق و جدید جمعیت هلال احمر با حضور معاون اول رئیس جمهور، با اشاره به اینکه در نشست سیدنی هلال‌احمر ایران به عنوان عضو شورای حکام هلال احمر جهانی برگزیده می‌شود، گفت: هلال احمر سازمان دسته چندمی نیست و اگر هلال‌احمر آماده نباشد در روزهای سخت مساله‌ساز می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه هلال‌احمر در دنیا به نشست آتی سیدنی اشاره کرد و افزود: در آینده شاهد نشست مجمع عمومی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر خواهیم بود که با زمینه‌سازی‌های انجام شده امیدواریم هلال‌احمر به عنوان یکی از اعضای شورای حکام صلیب سرخ و هلال احمر جهانی انتخاب شود.

رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه هلال احمر سازمان دسته چندمی نیست، گفت: از دولت محترم تقاضا دارم به هلال‌احمر توجه کنند چرا که هلال‌احمر زیرمجموعه هیچ سازمانی نیست و برای ادامه مسیرش نیازمند توجه ویژه دولت است و باید به این جمعیت کمک کرد چرا که هلال‌احمر، سازمان روزهای سخت است و اگر آماده نباشد، مساله‌ساز می‌شود.

فقیه با بیان اینکه در جلسات تودیع و معارفه رسم است که گزارش کاری از سوی رئیس سابق ارائه شود، بیان داشت: گزارش‌های هلال‌احمر در ریاست بنده به کرات عنوان شده و کارهای انجام شده مشخص است.

وی با بیان اینکه همه داوطلبان، کارکنان، مدیران، مسئولان و مردم در جریان اقدامات صورت گرفته قرار دارند، بیان کرد: در این مدت مدیرتم با اضافه‌شدن ردیف‌های بودجه‌ای جدید و افزایش منابع اعتباری، شاهد رشد سه برابری بودجه بوده‌ایم و بودجه هلال‌احمر به بیش از هزار میلیارد رسید و در این مدت فعالیت‌های زیرساختی بسیاری نیز رشد کرد که این موفقیت مرهون تلاش و فعالیت همکاران در تمامی زمینه‌ها بود. البته فعالیت های امدادی هلال احمر بیش از سه برابر افزایش یافته است.

فقیه ادامه داد: از امدادگران در پایگاه‌ها تا مدیران ستادی همه تلاش خود را برای کمک به این جانب انجام داده‌اند و احساس می‌کنم گرفتن و تحویل مسئولیت بنده به مانند شروع و پایان ماه مبارک رمضان است به گونه‌ای که همه در ابتدای شروع این ماه تلاش می‌کنند تا هر چه بهتر و بیشتر در راستای ارائه خدمات به مردم و عبادت تلاش کنند.

وی تصریح کرد: اگر که گرفتن مسئولیت سخت اما لذت‌بخش است، ولی پذیرفتن مسئولیت سخت و طاقت‌فرسا است اما من خداوند را بابت فرصتی که به این جانب داده است، شکرگذارم، زیرا پایان مسئولیت همچون عید سعید فطر است و خوشحالم تکلیفی را که بر دوشم بود را به درستی انجام داده‌ام و امیدوارم خداوند نیز از این اقدامات راضی باشد.

رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه نشانه‌های انجام درست این مسئولیت را درک می‌کنم، گفت: یکی از این نشانه‌های حسن انجام کار اعتماد مردم به مدیریت هلال‌احمر بود، به گونه‌ای که مردم در تمامی حوادثو سوانح از هلال‌احمر یاری می‌گرفتند و حتی توانستیم با جلب رضایت و کمک‌های مردمی، رکورد جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ایران را بشکنیم که این همه اعتماد مردم بی‌سابقه بود.

فقیه با بیان اینکه در دوران مدیریتش مرداد ماه‌هایی پر حادثه را پشت سر گذاشته است، افزود: در مرداد ماه سال ۸۹ شاهد سیل پاکستان بوده‌ایم و در مرداد ماه سال ۹۰ نیز شاهد قحطی سومالی بودیم و سرانجام در مردادماه سال ۹۱ زلزله آذربایجان و گروگانگیری مدیران ارشد هلال‌احمر را شاهد بوده‌ایم و در آخر نیز هلال احمر پس از گرفتن درجه خدمت از دست رئیس جمهور از طرف مقام معظم رهبری نیز در مردادماه امسال و در آخرین دیدارشان با کارگذاران دولت دهم مزد تلاش‌های امدادگردان را اعطا کردند و عنوان داشتند امدادرسانی امروز باورکردنی نیست اما واقعیت است که این بزرگترین مدل افتخار بر سینه امدادگران باشد.

وی با بیان اینکه اعضای هلال‌احمر بدون هیچ چشم داشتی تنها به عشق خدمت وارد هلال‌احمر شده‌اند، تصریح کرد: از همه همکارانمان از جزء تا کل تشکر می‌کنم و همچنین از کارکنان شریف و خدوم این جمعیت، امدادگران، داوطلبان، جوانان، رئیس‌جمهور سابق و رئیس مجلس نیز تشکر می‌کنم.

فقیه با بیان اینکه تعداد لوایح و طرح‌های هلال‌احمر در این سال‌ها بی‌سابقه بود، ادامه داد: تمامی درخواست‌های هلال‌احمر از مجلس و دولت اجابت شده و از این بابت از آقایان احمدی‌نژاد و لاریجانی برای همکاری‌شان با مجموعه هلال‌احمر تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به انتصاب دکتر فرهادی به عنوان رئیس جدید جمعیت هلال‌احمر گفت: آقای دکتر فرهادی مدیر توانمند، با تجربه و با اخلاقی هستند و امیداریم مسیر رشد، توسعه و ترقی که در هلال‌احمر ایجاد شده همچنان ادامه یابد.

رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در جمعیت هلال‌احمر مسیر جدید شروع شده که قطعاً باید با قدرت و جدیت ادامه یابد، افزود: توجه همه جانبه به تمامی بخش‌های هلال‌احمر می‌تواند گرهگشا باشد.

فقیه با بیان اینکه با توجه به درایت، توانمندی و تدبیر دکتر فرهادی قطعاً این راه ساخت اما آماده، پیموده میشود، خاطرنشان کرد: امیدوارم جمعیت هلالاحمر که در حال حاضر در صدر جمعیتهای ملی توانمند قرار دارد، همانند گذشته به مسیر خود ادامه دهد.