توقیف گذرنامه کارگردان ضدایرانی

به گزارشافکارنیوز،گذرنامه یکی از کارگردانان ایرانی که سابقه ساخت فیلم‌های ضد ایرانی را دارد در هنگام بازگشت به کشور در فرودگاه توقیف شد.

یک منبع آگاه در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس، گفت: روال قانونی این است که گذرنامه افراد ممنوع الخروج توقیف می‌شود.

وی افزود: زمانی فرد ممنوع الخروج می‌شود که در ابتدا برای وی یک پرونده قضایی درباره یک اتهام تتشکیل شده باشد.

این منبع آگاه تصریح کرد: وقتی پرونده قضایی تشکیل شده و بررسی‌های اولیه انجام می‌شود شعبه رسیدگی کننده برحسب نوع اتهام تصمیم می‌گیرد تا فرد را ممنوع الخروج کند.

وی درباره اینکه اتهام این فرد چه بوده است گفت: تا قبل از انکه فرد از سوی دادگاه محکوم نشده و حکم تأیید نشود نمی‌توان درباره اتهام افراد مطلبی گفت.

این منبع آگاه ادامه داد: البته می‌توان گفت که معمولاً اتهامات افراد مربوط به شغل و حرفه آنها است.

" م - ر " امسال در شصت و ششمین دوره جشنواره کن با فیلم «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» حضور داشت. این فیلم داستان یک نویسنده‌ ایرانی است که به صورت مخفیانه خاطراتش را می‌نویسد و مقامات تمام تلاش‌شان را برای از بین‌بردن این دست نوشته‌ها می‌کنند. این فیلم در بخش جنبی «دو هفته با کارگردانان» شرکت کرده بود.

فیلم «دست نوشته‌ها نمی‌سوزند»، به صورت مخفیانه در ایران ساخته شد. " م - ر " در سال ۸۸ به همراه " ج - پ " در حال ساخت فیلمی ضدایرانی دستگیر شد.

وی پیش از این نیز با ساخت فیلم «به امید دیدار» تصویر سیاه و تیره‌ای را از ایران نشان داده بود که در جشنواره کن به نمایش در آمده بود و جشنواره کن حتی به این فیلم جایزه بهترین کارگردانی بخش نوعی نگاه را داد.

"جزیره آهنی"و "کشتزارهای سپید" از دیگر ساختههای وی است.