ربیعی: شستا حیاط خلوت هیچ‌کس نیست

به گزارشافکارنیوز،علی ربیعی در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شستا که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، برخی از اعضای هیات مدیره تامین اجتماعی و اعضای جدید هیات مدیره شستا برگزار شد، به سه راهکار اساسی در فعالیت‌های شستا اشاره کرد و گفت: شستا یک پدیده سیاسی نیست، بلکه یک بنگاه اقتصادی است و باید در حوزه بازار سرمایه، اقتصاد و فعالیت کسب و کار به فعالیت خود ادامه دهد.

وی انتخاب مدیران غیرسیاسی و پاکدست را دومین راهبرد خود در فعالیت‌های شستا دانست و خاطرنشان کرد: بررسی دیدگاه‌ها و نقطه نظرات در مورد مدیران جدید سازمان تامین اجتماعی و شستا نشان می‌دهد که هیچ نقطه خاصی در مورد این افراد مطرح نیست و موضوع غیرسیاسی بودن، پاکدستی، تخصص، دلسوزی، اعتقاد به نظام و رهبری و پایبندی به برنامه‌های دولت در هلدینگ‌های شستا نیز به کار گرفته شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مدیران شستا را به دریافت نظرات مشاوره‌ای و کارشناسی دعوت کرد و گفت: باید در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی تصمیمات تخصصی اتخاذ شود.

ربیعی با بیان اینکه در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) هیچ صندلی سهم افراد آشنا نیست، اظهار کرد: مدیران این مجموعه در انتصابات خود نباید تحت تاثیر هیچ گونه سفارش و توصیه مقام‌های سیاسی قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به راهبرد سوم خود در ارتباط با فعالیت‌های شستا تاکید کرد: باید فعالیت‌های مطابق با برنامه را در دستور کار قرار داد و نگاه‌ها در شستا باید ملی بوده و با یک نگاه توسعه‌گرا در جهت تعاملات بین‌المللی گام برداشت و برای خود یک آرایش و ترکیب سبد سهام را تدوین کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی توسعه منابع انسانی را از دیگر مولفه‌های مورد تاکید در شستا دانست وافزود: این شرکت باید با نهادهایی نظیر بانک مرکزی، دستگاه اجرایی و بورس تعاملات موثری داشته و در جهت ارتقاء سودآوری خود تلاش می‌کند.

ربیعی، در پایان قول داد تا بدنبال بهبود زندگی کارگران و بازنشستگان باشد.