ولایتی: انحلال دانشگاه ایران منطق قابل دفاعی نداشت

به گزارشافکارنیوز،علی‌اکبر ولایتی در مراسم تکریم و معارفه رئیس قدیم و جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران هیچ منطق قابل دفاعی نداشت و خوشحال هستم که استقلال دانشگاه برگشته است، اظهار داشت: امروز خارجی‌ها برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر می‌کنند.

وی افزود: امروز مصادف شده با روز ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس و اقدامات کادر پزشکی در دوران دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و کمتر صنفی در خط مقدم جبهه‌های حضور داشتند و پس از جنگ نیز به آسیب‌دیدگان جنگ خدمت ارائه کردند.

ولایتی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شرایط تحریم قرار داریم عنوان کرد: ‌ منطقه ما یکی از حساس‌ترین مناطق دنیا به حساب می‌آید و شاهد آن هستیم که چه بلا‌هایی بر سر کشور مصر آوردند زیرا زورگویان به فکر منافع خود هستند. به شاکله پزشکی نیز فشار وارد شد ولی پزشکان با تمام سختی‌ها باعثمنشاء‌خدمات بسیار زیادی شدند.

وی بیان داشت: آقای ابوالقاسمی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همیشه و همه جا در مسئولیت‌های قبلی خود نیز مدیر قابلی بودند و برای دانشگاه نیز بسیار زحمت کشیدند و دوران مشکلات کمبود، بی‌پولی و بودجه اعتباری توانستند مشکلات بیمارستانها و مراکز درمانی را حل کنند.

ولایتی به مقوله انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز اشاره کرد و افزود: ما که هیچ وقت متوجه نشدیم منشاء این انحلال برای چه بود در حالی که دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای سابقه ۴۰ ساله بود و خوشحالم که با رای شورای عالی انقلاب فرهنگی این دانشگاه توانست استقلال خود را بار دیگر بازیابد. بنده در شورای انقلاب فرهنگی گفتم که وقتی هیچ منطق قابل دفاعی برای انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود ندارد دیگر نباید به دنبال آئین‌نامه بگردیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: تهران که بسیار بی‌در و پیکر است به خدمات بهداشتی و درمانی بسیاری نیاز دارد و این خوب نبود که تمام زحمات آن برعهده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باشد در حالی که دانشگاه ایران نیز در دوران انحلال و ادغام واقعا سرگردان بود.

ولایتی با اشاره به تغییر روسای قدیم و جدید دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: این جابه‌جایی‌ها طبیعی است و انشاءالله رئیس سابق این دانشگاه نیز در شغل‌های بعدی خود منشاء خدمات باشد و از رئیس جدید این دانشگاه نیز انتظار داریم تا شبکه بهداشت را توسعه دهد. زیرا ما در اول انقلاب با حضور پزشکان بنگلادشی، هندی و پاکستانی نه پزشک خدمات خوبی ارائه می‌داد و نه بیمار می‌توانست خدمات خوبی دریافت کند. امیدوارم وزیر بهداشت برای ارتقاء و توسعه شبکه بهداشت و پزشک خانواده تلاش کند.

وی با اشاره به سنگاندازیها برای ثبت مقالات کشورمان در مجلات معتبر دنیا خاطرنشان کرد: علیرغم تمام این سنگاندازیها در سال گذشته رتبه نخست مقالات علمی را در منطقه داشتیم و امروز شاهد آن هستیم برخلاف سالهای گذشته که ایرانیان به فرنگ برای معالجه میرفتند این فرنگیها هستند که برای خدمات درمانی به ایران میآیند.