خبرهای خوش وزیر بهداشت برای پرسنل انتقال خون

به گزارشافکارنیوز،دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان انتقال خون ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت شهدای انتقال خون، عنوان کرد: دکتر پورفتح‌اله، رییس جدید سازمان انتقال خون دوباره به خانه خود بازگشته است و امیدواریم بتواند در تحقق اهدافش محقق شود.

وی ادامه داد: هیچ چیز مهم‌تر از کاهش وابستگی به کشورهای خارجی در زمینه تامین فرآورده‌های مشتق از خون نیست و دولت نیز در جهت احقاق این مهم گام‌ برخواهد داشت.

وزیر بهداشت در ادامه وعده داد که مشکلات مربوط به حقوق پرسنل انتقال خون را تا حدی که میسر است، حل کند و عنوان کرد: البته امسال شرایط کشور از لحاظ اقتصادی مساعد نیست البته به سمت عقلانیت، آرامش و پیشرفت نوید داده می‌شود و به نظر می‌رسد ماه‌های آینده وضعیت بهتری را داشته باشیم.

دریافت وجه از بیمار در بیمارستان‌های خصوصی در قبال کیسه‌های خون خلاف قانون است

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه این مراسم و در جمع خبرنگاران در واکنش به اینکه دیده شده است برخی بیمارستان‌های خصوصی در ازای کیسه‌های خونی از بیمار هزینه دریافت می‌کنند، عنوان کرد: اگر بیمارستان در قبال کیسه‌های خونی هزینه‌ای را متحمل نشده باشد، اجازه ندارد دست به چنین کاری بزند. از رییس جدید سازمان انتقال خون می‌خواهم حتما به این موضوع رسیدگی و در عملکرد بیمارستان‌ها در خصوص مصرف خون تغییر رویه ایجاد کند.

وی اضافه کرد: سازمان انتقال خون طی این سال‌ها عدم مطالبه وجه از بیماران در قبال خون را جزو افتخارات خود می‌داند و بیمارستان‌ها نیز اجازه ندارند چنین کاری را انجام دهند. اگر طی بررسی‌ها، مشخص شود بیمارستان‌های خصوصی در قبال کیسه‌های خونی از بیماران وجهی دریافت می‌کنند، مرتکب عمل خلاف قانون شده و باید در قبال آن پاسخگو باشند.

استقبال از مشارکت هلال‌احمر در ساخت پالایشگاه پلاسما

وزیر بهداشت همچنین درباره اعلام آمادگی هلال‌احمر برای مشارکت در ساخت پالایشگاه پلاسما، عنوان کرد: ممکن است هلال‌احمر در سرمایه‌گذاری برای ساخت پالایشگاه پلاسما مشارکت کند، ما علاقه‌مند به واگذاری و انتقال تصدی خود در این زمینه به هلال‌احمر و سایر سرمایه‌گذاران هستیم. اگر این اتفاق بیفتد، به نفع وزارت بهداشت نیز بوده و وزارت بهداشت این گونه چابک‌تر عمل خواهد کرد.

قاضیزاده هاشمی در پایان درباره وضعیت کیسههای خونی متوقف شده در گمرک، گفت: امیدواریم با انجام اقدامات لازم، ترخیص کیسههای خونی طی دو تا سه هفته آینده محقق شود.