افزایش تمایل ازدواج مردان با زنان بزرگتر از خودشان

به گزارشافکارنیوز،محسن سالاری امروز یکشنبه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه آمارهای ارایه شده توسط وی توصیفی بوده و هیچ تحلیلی را به همراه ندارد، ‌ افزود: در سال ۹۰ شاهد ثبت ۵۳ هزار و ۸۰۸ واقعه ازدواج و در سال ۹۱ این میزان ۴۹ هزار و ۱۲۹ مورد بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۸.۷ درصدی آمار ازدواج‌های ثبت شده، گفت: آمار طلاق‌های ثبت شده در سال ۹۰،۸ هزار و ۷۳ مورد و در سال ۹۱ بالغ بر ۷ هزار و ۴۶۴ مورد بوده است که نشان از کاهش ۷.۵۴ درصدی دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه سن ازدواج در فارس طی دوسال عنوان شده، ‌ افزایش داشته است، گفت: با بررسی آمارهای سال ۸۴ و مقایسه آن با سال ۹۱ شاهد افزایش میانگین سن ازدواج آقایان از ۲۶.۸۳ سال به ۲۷.۴ سال بوده‌ایم.

وی همچنین گفت: بیشترین طلاق‌های ثبت شده در استان فارس مربوط به ۵ سال اول زندگی زوجین بوده است.

سالاری با بیان اینکه تمایل به ازدواج بین ‌آقایان با خانم‌های بزرگتراز خودشان، افزایش داشته است، تصریح کرد: براساس آمارهای مطلق، شاهد کاهش طلاق در خصوص ازدواج‌هایی هستیم که سن مرد کمتر از سن زن بوده است.

وی میانگین سنی ازدواج مردان در فارس را ۲۷.۴ سال اعلام و با بیان اینکه این میانگین به نسبت سال ۹۰ با ۲۶.۸۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد، گفت: میانگین سنی خانم‌ها در سال ۹۰ حدود ۲۱.۸۷ بوده که در سال ۹۱ به ۲۲.۶ درصد رسیده است.

سالاری با بیان اینکه استان فارس از نظر طلاق در هر هزار ازدواج با ۱.۶ در هزار، بین استان‌های کشور رتبه چهاردهم را دارد، اولین استان را البرز و دومین استان را تهران و آخرین استان را سیستان و بلوچستان اعلام و اضافه کرد: فارس در آمار مطلق طلاق متاسفانه پس از تهران و خراسان استان سوم کشور است.

معاون فرهنگی و امور جوانان فارس تاکید کرد: با توجه به جمعیت استان، بالا بودن عدد ازدواج و طلاق در میان سایر استان‌های کشور، در آمارهای مطلق امری طبیعی است.

وی در خاتمه خواستار هوشیاری بیشتر دستگاههای مختلف در این امر شد و گفت: رسانهها میتوانند با یاری گرفتن از کارشناسان و ارایه تحلیلها و تفسیرهای آماری، به کاهش طلاق و افزایش ازدواج کمک کرده و راهکاری را برای برونرفت از مشکلات فعلی ارایه دهند.