به گزارشافکارنیوز،رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر افزود: متأسفانه تصمیم انتقال معاونت های این سازمان به اصفهان و شیراز در مواردی به طلاق در میان کارمندان این سازمان منجر شد و باید گزارش جامعی در این باره تهیه کنیم.

محمد علی نجفی، «رئیس اسبق» این سازمان را مقصر اصلی در انتقال معاونت های میراثفرهنگی و صنایع دستی از تهران به شهرستان ها و خسارات ناشی از این تصمیم معرفی کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیمی برای تغییر بخش حقوقی این سازمان دارید با توجه به برخی اظهارات مبنی بر این که بسیاری از اتفاقات و جریانات سازمان به این دفتر بازمی گردد؟ گفت: دفتر حقوقی زیر نظر معاونت امور مجلس و حقوقی سازمان است و معاون این بخش باید تصمیم بگیرد؛ ولی فکر نمی کنم در ارتباط با جا به جایی معاونت های سازمان، بخش حقوقی یا هیچ بخش دیگری از سازمان مقصر باشد. اگر تقصیری وجود داشته باشد، به شخص اول و رئیس این سازمان بازمی گردد که بدون مشورت با مدیران، تصمیم گرفت و بدون نظر کارشناسان سازمان، آن را اجرا کرد و رئیسان بعدی هم مجبور شدند، آن تصمیم را جبران کنند و معاونت ها را بازگردانند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: قرار است کمیته ای برای تحقیق درباره آثار و پیامدهای جا به جایی معاونت های میراث فرهنگی و صنایع دستی تشکیل دهیم. شاید این کار را طوری که گزارش کاملی از آن داشته باشیم، برای عبرت آیندگان انجام دهیم، یعنی اگر این کار خوب بود، بقیه دستگاه ها هم آن را انجام دهند و اگر بد بود، دیگر کسی به خود اجازه ندهد تصمیمی بگیرد که زندگی خصوصی بسیاری را تحت تاثیر قرار دهد.