بازار سیاه فروش اعضای بدن برای جادوگری

به گزارشافکارنیوز،تجارت اعضای بدن در بیمارستان Raleigh Fitkin در شهر «مانزینی» به عنوان رازی آشکاری توصیف شده که به گفته مدعیان، مردم از کشورهای مختلف آفریقایی برای خرید استخوان، قلب، مغز و دیگر اعضای بدن انسان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

طبق یک رسم قدیمی، پزشکان سنتی یا جادوگران با مخلوط کردن اعضای پودر شده بدن انسان با اعضای بدن حیوانات و یا اجزاء مختلف گیاهان از این ترکیبات برای ورد خواندن و ادای مراسم خرافی برای مراجعه کنندگانشان استفاده می‌کنند. گاهی اوقات به افراد توصیه می‌شود از ترکیب تهیه شده بخورند یا آن را روی پوست خود بمالند.

اعتقاد به سحر و جادو به طور گسترده‌ در میان مردم کشورهای آفریقای سیاه وجود دارد. طبق آمار موسسه گالوپ در سال ۲۰۱۰ میلادی، ‌ نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی شخصا به سحر و جادو اعتقاد داشته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، مشکلاتی همچون خشکسالی یا بیماری از علائم اختلال در نظم اجتماعی یا طبیعت هستند و مردم این منطقه بر این باورند که وردهای خوانده شده بر اعضای بدن انسان می‌تواند از وقوع آنها جلوگیری کند.

طبق رسوم رایج در این کشورها، ‌ بخش‌های مختلف اعضای بدن انسان برای اهداف مختلف از بدن فرد جدا می‌شوند. به طور مثال از چشم برای برگرداندن بینایی فرد و از دست‌ها برای کسب موفقیت‌های اقتصادی استفاده می‌شود.

هرچند در این رسم جدا کردن اعضای بدن افراد زنده با هدف قتل یا قربانی کردن آنها صورت نمیگیرد اما به هر حال این اشخاص برگزیده و بداقبال بر اثر خونریزی شدید و شوک، اغلب جان خود را از دست میدهند.