درمان پوکی استخوان با بهترین میوه پاییزی

به گزارش افکارنیوز، نصیر دهقان پزشک و پ‍ژوهشگر طب سنتی گفت: از منظر طب سنتی خرمالو دارای خاصیت " اشتهاآور " و ضد خونریزی است.

درخت خرمالو بومی چین و ژاپن است و امروزه در بیشتر نقاط ایران تکثیر می‌شود. میوه " کم کالری " و کم چربی بوده و منبع غنی " فیبر " است.

وی افزود: میوه خرمالو حاوی انواع ویتامین ها شامل ویتامین A، B و C بوده ضمنا حاوی مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است بنابر این به جهت وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی درون آن برای " رشد و نمو کودکان " و هم چنین جلوگیری از پوکی استخوان بسیار توصیه می شود.

هم چنین مصرف سایر میوه ها و سبزیجات هم چون پرتقال، انگور، زیتون، اسفناج، کرفس و جعفری نیز می تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری پوکی استخوان بسیار موثر باشند.

دهقان خاطرنشان کرد: پوکی استخوان بیماری شایع متابولیکی استخوان بوده که ویژگی بارز آن کاهش کمیت توده استخوانی واستحکام آن است. بهترين روش پيشگيري از پوكي استخوان رعايت رژيم غذايي سالم، فعاليت ورزشي مناسب و دوري از عوامل ایجاد کننده آن مانند مصرف سيگار است. این بیماری خاموش است و تا زمانی که در بدن "شکستگی" ایجاد نشود بدون علامت باقی می ماند؛ لذا لزوم تشخیص و درمان عاجل آن توصیه می گردد.