تعطیلی زنگ ورزش مدارس در شرایط اضطرار هوا

به گزارش افکارنیوز، دکتر معصومه ابتکار در حاشیه مراسم معارفه معاون جدید آموزشی و مدیر کل دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه قطعا بارندگی هوا می‌تواند به کاهش آلودگی کمک کند، اظهار کرد: بحثریزگردها آسیبهای جدی را به طبیعت وارد کرده است و اگر دستگاههای اندازه‌گیری در شهرهای بزرگ به شرایط اضطرار برسند و سازمان هواشناسی نیز این موضوع را اعلام کند موضوع تعطیلی زنگ ورزش مدارس مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوا مدنظر سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و برای قانونی شدن این طرح شرایطی را مدنظر قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این طرح را به مجلس ببریم.

ابتکار در پاسخ به کشتن یکی از محیط بانان در روزهای گذشته تصریح کرد: باید تلاشمان بر این باشد که تیراندازی اتفاق نیافتد و در این خصوص به صورت جدی پیگیر موضوع خواهیم بود و سازمان حفاظت از محیط زیست در برخورد با شکارچیان غیرمجاز به شدت و با جدیت عمل خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه حیات وحش کشور یکی از سرمایه‌های ملی است که طی سالیان گذشته آسیب‌دیده است گفت: باید بتوانیم حیات وحش را با توجه به خشکسالی موجود در کشور بازسازی کنیم و به سطح متعادلی برسانیم تا گونه‌های ما در لیست قرمز قرار نگیرند.

معاون رئیس جمهوری همچنین در مورد راهاندازی صندوق ملی محیط زیست گفت: برای اعتبار اولیه این صندوق ۷۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است و هرچند که این مبلغ رقم ناچیزی است اما برای شروع کار مناسب است.