به گزارش افکارنیوز، رسول دیناروند در همایش انجمن حمایت از بیماران سلیاکی افزود: برای جمعیت مبتلا به بیماری سلیاک داروهای فاقد گلوتن تولید می‌شود که کار چندان دشواری نیست و هزینه بر نخواهد بود. تنها نیاز به ساماندهی دارد و به تولید کنندگان این داروها امتیازهایی همچون صدور سریع‌تر پروانه خواهیم داد.

وی در رابطه با تخصیص یارانه گندم برای بیمارانی که قادر به مصرف گندم نیستند، اظهار کرد: این بحثرا پیگیری خواهیم کرد چرا که موضوع کاملا عادلانه است و انشالله در بودجه ۹۳ این موضوع لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه به دانشگاه‌ها برای ساماندهی و نظارت بر تولیدات موادغذایی فاقد گلوتن ادامه داد: سه مجموعه صنعتی مجوز تولید فراورده‌های فاقد گلوتن گرفته اند این سه مجموعه در تهران و آذربایجان است ولی بازار بزرگی ندارند و خیلی هم برای بازاریابی تلاش نمی‌کنند.

به گفته دیناروند، مواد غذایی برای این بیماران اهمیت زیادی دارد، ‌ تولید و ساماندهی غذاهای بدون گلوتن، ساماندهی محل عرضه این تولیدات و برچسب گذاری آنها نیز از مسائلی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

رییس سازمان غذا و دارو در خاتمه گفت: رقم سه میلیون نفر جمعیتی که نباید از گلوتن استفاده کنند آنقدر زیاد است که حتما باید برای آن چاره اندیشی دقیقی شود.