به گزارش افکار به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس ،سردار اسكندر مؤمني امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به طول عمر بالاي خودرو در كشور و وجود نقاط حادثهآميز در جادهها افزايش سرعت به ۱۳۰ كيلومتر منتفي است زيرا اين افزايش سرعت براي همه خودروها مجاز خواهد بود كه نتيجه آن افزايش تلفات و تصادفات است.

وی اظهار داشت: ‌ در ۵ ماه اول امسال تلفات ناشی از خواب‌آلودگی در حین رانندگی افزایش یافته است. که در یکی از این تصادفات یک خانواده ۹ نفری که سوار بر خودروی پرایدی بودند بر اثر خواب آلودگی راننده ۸ نفر از سرنشینانش کشته شد.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم در رانندگی‌های خود رعایت مقررات قوانین رانندگی را می‌کنند گفت: آمارها نشان می‌دهد در تیرماه تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آنها کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مردم خوب رانندگی کرده و تنها ۵ درصد متخلف هستنداظهارامیدواری کرد که در نیمه دوم امسال با اجرایی شدن قانون جدید اخذ جرایم رانندگی که هم‌اکنون به دلیل برخی اشکالات مطرح شده توسط شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی قرار دارد، بازدارندگی لازم برای رانندگان متخلف ایجاد شده و شاهد عدم تخلف آنها باشیم.


سردار مؤمنی افزود: ‌ مرحله دوم طرح تابستانی از ۱۸ شهریور تا ۳ مهر اجرا می‌شود پیش‌بینی‌ها نشان از افزایش غیرقابل توجه سفرها در پایان تابستان است.



وی اظهار داشت: با توجه به افزایش قابل توجه سفرها امروز جلسه مشترکی بین سازمان‌های مرتبط برگزار شد و تصمیماتی اتخاذ و به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: ۲۰۰ هزار نفر از نیروهای امدادی، اورژانس و پلیس در جاده‌های کشور مستقر خواهند شد.


سردار اسکندر مؤمنی اعلام کرد: برخورد جدی با تخلفات حادثه ساز مانند سبقت و سرعت غیر مجاز، حرکات مارپیچ، عدم استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی و استفاده از موبایل به سرعت ویژه برخورد خواهد شد.
وی اظهار داشت: ‌ اگر دو تخلف از موارد مطرح شده همزمان انجام شود خودرو به مدت ۳ روز توقیف خواهد شد.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تأکید کرد: با توجه به مشکلات فنی خودروهای هوو از تردد این خودرو در جاده‌های پرتردد جلوگیری خواهیم کرد که جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد.

رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: بر اساس مصوبه دولت نصب کیسه هوا از ابتدای برنامه پنجم توسعه یعنی سال ۱۳۹۰ بر روی خودروهای تولیدی در کشور الزامی است که در این خصوص مکاتبات لازم از سال گذشته با شرکت‌های خودروساز صورت گرفته که امیدواریم مشکلی برای اجرای این مصوبه به وجود نیاید.

سردار مؤمنی در رابطه با پلاک موتور سیکلت گفت: پلاک ملی موتورسیکلت به فرد اختصاص می‌یابد و تا به حال حدود ۶۰۰ هزار مالک موتور سیکلت پلاک ملی دریافت کرده‌اند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تأکید کرد: بعد از پایان زمانبندی دریافت پلاک ملی موتورسیکلت از تردد آنها جلوگیری خواهیم کرد.



سردار مؤمنی در ادامه اعلام کرد: در مرحله اجرای طرح تابستانی ۳۴ هزار دستگاه خودرو توقیف و همچنین ۱۱۰ هزار موتور سیکلت نیز به دلیل تخلفات انجام شده توقیف شده‌اند.

وی اظهار داشت: طی اجرای طرح تابستانی ۲۵ هزار جلد گواهینامه نیز توقیف شده است.



این مقام نیروی انتظامی گفت: میزان اشتباهات در جریمه‌های رانندگی با اجرایی شدن گواهینامه هوشمند و جریمه‌های الکترونیکی کاهش خواهد یافت. در حال حاضر به صورت آزمایشی جریمه الکترونیکی در دو نقطه تهران در حال اجراست و در آینده نزدیک در تمام تهران به اجرا درخواهد آمد.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: کارگروهی در زمینه فروش، نصب و استفاده از چراغ زنون برای خودروها تشکیل شده و تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد که نتایج آن اعلام می‌شود.

سردار مؤمنی تأکید کرد: پس از اعلام نتایج این کارگروه طی ۲ هفته آینده با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: طی ماه آینده لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی توسط شورای نگهبان نهایی خواهد شد و امیدواریم در نیمه دوم امسال نیز به اجرا درآید.

وی در خصوص نصب ترمز ضد قفل بر روی خودروها گفت: خوشبختانه نصب این ترمز مراحل پایانی خود را می‌گذراند و توجه پلیس به دنبال الزامی کردن سایر تجهیزات ایمنی خودروها مانند کیسه هواست.