اعتراف غرب به حقوق مسلم مردم ایران توفیق الهی است

به گزارشافکارنیوز،سردار اسماعیل احمدی مقدم در نشست هماهنگی اجرای طرح زمستانه در جاده‌های کشور با اشاره به توافقات صورت گرفته در ژنو، گفت: موفقیت‌ها در عرصه دیپلماسی و اعتراف غرب به حقوق مسلم مردم ایران توفیق الهی است که نصیب ما شده است.

وی با بیان اینکه بعد از هر سختی گشایشی در راه است، گفت: تحمل سختی‌ها، موفقیت‌های بیشتری را در پی خواهد داشت.

احمدی مقدم با اشاره به اجرای طرح زمستانه با هماهنگی دستگاه‌های مختلف گفت: در گذشته شاهد بودیم که به دلیل ناهماهنگی میان دستگاه‌ها اگر تصمیم درستی نیز از سوی فردی گرفته می‌شد این تصمیم به اجرا در نمی‌آمد اما امروز شاهد درک مشترکی میان دستگاه‌ها هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: با وجود درک مشترک میان دستگاه‌ها برخی ها مانند خودروسازها هنوز با راهنمایی و رانندگی همراهی ندارند و بیشترین مشکل ما مربوط به بخش خودروسازی می‌شود.

وی در ادامه خواستار ایجاد مدیریت واحد برای مدیریت سوخت، حمل و نقل و معاینه فنی شد و تاکید کرد بحثمعانیه فنی یک امر جدی است که متأسفانه امروزه در شهرهای مختلف با شیوه‌های گوناگونی اجرا می‌شود.

احمدی مقدم یادآور شد: هر شهرداری در شهر خود متناسب با امکاناتی که در اختیار دارد معاینه فنی را صادر می‌کند حتی اطلاع داریم برخی از شهرداری‌ها امکانات اولیه نظارت بر معاینه فنی را نیز ندارد و این اقدامات سبب می‌شود که ما مشکلاتی مانند آلودگی هوا و بروز تصادفات رانندگی را شاهد باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی، اقدام برای کاهش آلودگی هوا را نیاز تصمیم مستمر دانست و تاکید کرد: روزی تصمیم می‌گیرند که خودروهای آلاینده از تهران خارج شود اما بلافاصله بعد از پاک شدن هوا تصمیم خود را فراموش می‌کنند. ما نیاز به تصمیم‌گیری‌های بلند مدت داریم.

وی آلودگی هوا را تهدیدی دانست که جان مردم را به خطر انداخته و تاکید کرد: در رابطه با آلودگی هوا باید هرچه زودتر تصمیم‌گیری شود؛ زمانی که قرار به اجرای طرح زوج و فرد شد تعداد خودروهای شهر تهران نصف تعداد کنونی بود اکنون اگر زوج و فرد به صورت سراسری در تهران اجرا شود تعداد خودروهای شهر به زمانی بر می‌گردد که ما طرح زوج و فرد را آغاز کردیم.

احمدی مقدم یکی از اشکالات اجرای سراسری طرح زوج و فرد را افزایش تعداد خودروهای سطح شهر دانست و گفت: اگر ما زوج و فرد را سراسری کنیم هر فرد برای خود یک خودروی زوج و یک خودروی فرد خریداری می‌کند که این هم مشکل ترافیکی دارد و هم مشکل پارکینگ و جای پارک برای خودروها.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۶ میلیون وسیله نقلیه در کشور در حال تردد هستند، گفت: با این وجود کشته‌های ما بین ۱۷ تا ۱۸ هزار نفر است و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه میانگین کشته‌های ما در تصادفات بهتر از میانگین آسیا است، گفت: مطمئناً تا پایان برنامه ششم توسعه ما به میانگین کشورهای توسعه یافته خواهیم رسید.

احمدی مقدم در پایان بحث آموزش به صورت مستمر برای مردم را امری لازم دانست که باید ادامه پیدا کند.