خانم ابتکار برای آلودگی هوا ابتکار نشان دهد

به گزارشافکارنیوز،سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، امروز در حاشیه دوازدهمین مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: دولت کم‌توان است و دست کمک به سوی مردم دراز کرده است مردم به هر نسبت که بتوانند کمک کنند خوب است.

وی افزود: مجمع خیرین مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا در سال‌های اخیر موفق بوده است و در استان‌های مختلف شعبه‌های مختلفی دارد. همچنین همکاری این مؤسسه با وزارت بهداشت قابل قبول است و تعامل مناسبی بین این دو وجود دارد.

هاشمی تصریح کرد: امدادگران عاشورا یادگاران دوره دفاع مقدس هستند و انگیزه مضاعفی در این خصوص دارند.

وی افزود: درصدد برنامه‌ریزی جامع‌تری در این زمینه هستیم و به مجمع خیرین سلامت و داشتن مشاور بسنده نمی‌کنیم.

وی گفت: در همین زمینه سندی در دست تدوین است تا بتوانیم در رفع بیماری های صعب‌العلاج گام‌های مؤثرتری برداریم.

تلفات زلزله برازجان از زبان وزیر بهداشت


وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص تلفات زلزله گذشته تصریح کرد: آماری که تا ساعت ۱۱ امروز اعلام شده نشان می‌دهد که این زلزله ۷ نفر کشته و ۶۵ مجروح بستری دارد. ۶۵ نفر نیز به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: دیشب در تماسی که با مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی بوشهر و برازجان داشتم اعلام کردند که نیاز به نیروی تخصصی وجود ندارد. همچنین استان‌های خوزستان و فارس برای امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان و مجروحان اعلام پشتیبانی کرده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر عدم اشتغال پزشکان عمومی در حوزه سلامت گفت: با شرایطی که پزشکان عمومی از نظر معیشتی دارند تعداد قابل توجهی از آنها علاقه‌ای به اشتغال در این زمینه ندارند.

توهین به پزشکان عمومی


وی افزود: رقمی که به پزشکان بخش سلامت بابت حق‌الزحمه پرداخت می‌شود توهین‌آمیز است مثلا در سازمان انتقال خون به یک پزشک عمومی ۸۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که بخشی از آن نیز کسر می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد رقم کمکی که وی به مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا داشته است امتناع کرد و افزود: در کار خیر نباید رقم را بیان کرد کسانی که دنبال شفاف‌سازی در این زمینه هستند می‌توانند از طریق موسسه پیگیری کنند اما بنده دوست ندارم در این مورد صحبت کنم.

دعوت از هاشمی به عنوان خَیِر


وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرنگاری در مورد عنوان دعوت از ایشان گفت: من به عنوان یک خیر دعوت شده‌ام و این برایم از وزیر بودن و هاشمی بودن بالاتر است نام و نشان در زمینه کمک و امداد به نیازمندان اهمیت ندارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد مشکلات بهداشتی - درمانی جانبازان گفت: متأسفانه همه آنها با این مشکلات مواجه هستند و متولی این عزیزان باید پاسخگو باشد. دبیروز با مسئولان ایثارگران سراسر کشور جلسه‌ای داشتیم و طی آن از این عزیزان خواستیم تا در مورد بیمه درمانی پزشکان، پرستاران و دهیاران دفاع مقدس اقدام کنند.

وی افزود: صبح امروز نامه‌ای از یک جانباز قطع نخاع به دستم رسید که برای ارتقاء تحصیلی‌اش می خواهد از قانونی که ۷ سال پیش تصویب شده است استفاده کند متأسفانه کسی قانون را اجرا نکرده است.

توزیع شیر رایگان برای دانش آموزان تا مقطع راهنمایی


وی در مورد تأمین شیر مدارس گفت: سعی می‌کنیم حداقل تا مقطع راهنمایی شیر مدارس را تأمین کنیم. رئیس‌جمهور علی‌الظاهر اعلام کردند که به مدارس شیر داده می‌شود و این باعثخوشحالی است.

وی افزود: متأسفانه سرانه مصرف شیر در کشور پایین تر از کشور‌های دیگر است و در این زمینه باید سراغ وزارت صنعت، معدن و تجارت برویم.

نتیجه مذاکرات ژنو به کاهش هزینه های درمانی مردم کمک می‌کند


وی در مورد نتیجه توافق‌نامه مذاکرات ژنو در حوزه بهداشتی و دارویی گفت: نتیجه این مذاکرات به طور غیرمستقیم خیلی کمک خواهد کرد در صورتی که بازار کسب و کار رونق بگیرد و صادرات نفتی و غیرنفتی را افزایش دهیم می‌توانیم به کاهش هزینه‌های بهداشتی و تأمین تجهیزات درمانی امیدوار باشیم.

مبنی بر اقدامات دولت در زمینه آلودگی هوا گفت: خانم ابتکار باید ابتکار به خرج دهد و بقیه و دولتمردان نیز حرف خانم‌ها را گوش دهند تا اوضاع بهتر شود.

یک کاسه کردن بیمه‌ها


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد یکپارچگی بیمههای درمانی نیز گفت: این موضوع مربوط به وزارت رفاه میشود. نمیشود صندوقهای بیمه را با هم یکی کرد اما ما درصددیم که بیمهها را یک کاسه کنیم و از تولید ناخالص ملی یا از یارانهها رقمی را به بیمه ها اختصاص دهیم تا خدمات پزشکی را برای مردم خرید کنند.