گشایش بزرگ ترافیکی در شمال پایتخت

به گزارشافکارنیوز،مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی افزود: «بزرگراه طبقاتی شهید صدر» به عنوان یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری تهران محسوب می‌شود و با افتخار و اقتدار می‌توانیم اعلام کنیم بزرگراه «صدر» در «صدر» پروژه‌های شهری کشور قرار دارد.

وی با اعلام این که با بهره‌برداری از این پروژه که حد فاصل تقاطع بزرگراه‌های شهید صدر و شهید مدرس در غرب تا تقاطع بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید بابایی در شرق قرار دارد، ظرفیت ترافیکی بزرگراه شهید صدر افزایش خواهد یافت، تاکیدکرد: افزایش قابل توجه در ظرفیت این بزرگراه از طریق انتقال بخشی از جریان ترافیک به طبقه فوقانی آن به دست آمده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه دسترسی به بزرگراه شهید صدر از بلوار کاوه، خیابان قیطریه و بزرگراه امام‌علی(ع) ایجاد شده، اظهارکرد: به دلیل ممنوعیت عبور موتورسیکلت و خودروهای سنگین از داخل تونل نیانش، تردد این وسایل نقلیه از روی این پل همچون تونل ممنوع است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بزرگراه شهید صدر به عنوان پروژه‌ای پیشرفته و پیچیده تنها در مدت ۲۶ ماه و در شرایط تحریم اجرا شد، تصریح‌کرد: احداثاین بزرگراه در چنین شرایطی کاری غیرممکن بود که مدیریت و هدایت شهردار تهران، توان نیروهای متخصص داخلی و صبوری شهروندان، این اقدام ناممکن را امکان‌پذیر کرد.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از بزرگراه شهید صدر بر جریان ترافیک هشت بزرگراه پایتخت تاثیر خواهد گذاشت و به روانی حرکت در آنها کمک خواهد کرد، اضافه‌کرد: بزرگراه‌هایی که کارکرد آنها با بهره‌برداری از این پروژه بهبود خواهد یافت، شامل بزرگراه‌های نیایش، شهید مدرس، شهید همت، شهید حکیم، رسالت، شهید زین‌الدین، یادگار امام(ره) و شهید چمران است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه سقف سرعت وسایل نقلیه عبوری روی این بزرگراه حداکثر ۶۰ کیلومتر و روی رمپ‌های ارتباطی آن نیز حداکثر ۳۰ کیلومتر است، اظهارکرد: طول مسیر بزرگراه و خروجی‌های آن با دوربین های نظارت تصویری به صورت لحظه‌ای مورد کنترل قرار می‌گیرد و هرگونه تخلف از جمله سرعت غیرمجاز در این بزرگراه ثبت می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه دو باند رفت و برگشت بزرگراه شهید صدر ۱۳ کیلومتر و با احتساب رمپ‌های ارتباطی به طول ۴ کیلومتر جمعاً ۱۷ کیلومتر امتداد دارد، تصریح‌کرد: این بزرگراه به همراه تونل نیایش دارای یک مرکز کنترل ترافیک مشترک است که مدیریت ترافیک این مجموعه را به صورت شبانه‌روزی بر عهده دارد.

وی با تاکید بر سیاست مدیریت حمل و نقل شهری بر آرام سازی، ایمنسازی و روانسازی ترافیک شهر، خاطرنشان کرد: به موازات توسعه شبکه بزرگراهی از طریق احداث بزرگراهها، پلها و تونلها، توسعه شبکه حمل و نقل عمومی از طریق ساخت مترو و بی آر تی و توسعه شبکه حمل و نقل پاک یا غیرموتوری از طریق گسترش مسیرهای پیادهروی و دوچرخهسواری با هدف تبدیل تهران به شهری انسان محور در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.