استقبال شیعیان عراقی از افتتاح پل صدر

به گزارشافکارنیوز،برخی کاربران فیسبوک از چند روز پیش با انتشار خبر آماده شدن این پل برای افتتاح به استقبال این رویداد شهری رفتند و به درج عکس از بخشی از این پل که نقاشی ای از دو شهید صدر دارد، پرداختند که با افتتاح پل، انعکاس گسترده‎تر شد.

کاربری به نام حیدر الموسوی در این زمینه با درج متنی ضمن تقدیر از توجه نشان داده شده نسبت به شهدای خاندان صدر، به مشکلات زیرساخت‎های عراق در شرایط کنونی اشاره کرده است.

وی این پل را طولانی‎ترین پل شهر تهران و یکی از بزرگترین پل‎های طبقاتی در خاورمیانه نامیده که توسط مهندسی ایران طراحی و اجرا شده است. الموسوی می‎افزاید این فن‎آوری تا پیش از این در اختیار تنها پنج کشور در جهان بوده است.

مهندسی و گروه از ایرانیان، این دستاورد دخالت ایران در تنها پنج کشور در جهان است که صنعت فن آوری و ایجاد پل های کلاس در این راه.

پل صدر به عنوان تنها پل تقاطعی تک پایه‌ای کشور روز گذشته با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، ‌ محمد باقر قالیباف شهردار تهران،سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء،اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، معاونان شهردار، مدیران شهری و بسیاری از شخصیتهای کشوری و با حضور پایتخت نشینان به بهره‌برداری رسمی رسید.

به اعتقاد کارشناسان شهری با توجه به بهره‌برداری از تونل نیایش، افتتاح پل طبقاتی صدر باعثخواهد شد تا شهروندان به صورت یکپارچه از بزرگترین پروژه شهری کشور به صورت همزمان استفاده کنند.

ساخت دومین تونل شهری بزرگ دنیا و اولین پل تک پایه تقاطعی کشور در تهران آن‌هم با بهره‌مندی از توان مهندسان جوان ایرانی نشان داد که روند توسعه پایتخت توسط مدیریت شهری تهران همچنان ادامه دارد.