رویکرد جدید وزارت علوم در اعزام بورسیه

به گزارشافکارنیوز،سعدالله نصیری قیداری - معاون وزیر علوم درباره تازه ترین تصمیمات معاونت آموزشی وزارت علوم، با یادآوری اینکه روال اعطای بورس و همچنین تبدیل به داخل دچار تغییراتی می شود، ادامه داد: متقاضیان بورس دکتری خارج باید در آزمون دکتری سازمان سنجش شرکت کنند.

وی ادامه داد: در دفترچه دکتری گزینه ای برای علاقمندی داوطلبان به شرکت در پذیرش بورس دکتری خارج در نظر گرفته شده است.

در همین باره حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار بر این تصمیم معاونت آموزشی وزارت علوم تاکید کرد و گفت: آن دسته از متقاضیان شرکت در فراخوان بورس دکتری خارج لازم است در کنکور دکتری ۹۳ شرکت کنند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد این تصمیمات بعد از آماده سازی دفترچه کنکور دکتری اتخاذ شده است.

در بند ۱۹ ثبت نام کنکور دکتری ۹۳ قید شده: " داوطلبان متقاضی رشته های تحصیلی بورس خارج از کشور بایستی این بند را علامتگذاری نمایند. "

بر اساس اعلام سازمان سنجش، با توجه به مصوبه شورای مرکزی بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تمام رشته های امتحانی آزمون دکتری سال ۱۳۹۳، به جز رشته های امتحانی(۲۱۴۰ و ۲۱۴۱)، مجموعه کلام(کد ۲۱۴۳)، فقه شافعی، ۲۱۳۹،۳ و ۴(کدهای ۲۱۳۸،۲، ۲۱۰۸ و ۲۱۰۹)، مجموعه الهیات ۱،۲ و ۳(کدهای ۲۱۰۷، مجموعه علوم تاریخی ۱،(کد ۲۱۴۴) از گروه آزمایشی علوم انسانی همچنین رشته های امتحانی زبان و ادبیات فارسی(کد ۲۸۰۱) و زبان و ادبیات عرب(کد ۲۸۰۲) از گروه آزمایشی زبان، پذیرش دانشجو برای بورس خارج از کشور انجام خواهد شد.

بديهي است اعلام علاقمندي به شركت در گزينش رشته هاي بورس خارج از كشور (بند ۱۹ تقاضانامه ثبت نام) هيچگونه حقي در خصوص پذيرش براي داوطلبان ايجاد نخواهد كرد و رشته هاي قطعي داراي ظرفيت پذيرش براي اعزام به خارج از كشور، پس از بررسي هاي لازم و با توجه به نيازهاي آموزش عالي و نيز متناسب با اعتبارات پيش بيني شده متعاقباً توسط سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تعيين و از طريق مقتضي اطلاع رساني خواهد شد.