حذف نمایندگان ولی فقیه از جلسات هلال احمر

به گزارشافکارنیوز،همایش سراسری مدیران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ آذر ماه جاری در سالن اجتماعات معاونت درمان و توانبخشی در حالی برگزار شد که هیچ یک از مسئولین ستادی و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر به این همایش دعوت نشده بودند.

این همایش که نخستین گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی جمعیت هلال احمر بعد از حضور محمد فرهادی به عنوان رئیس جمعیت هلال‌احمر است با هدف اعلام سیاست‌های تیم مدیریتی جدید و ارائه گزارش‌ مدیران عامل از استانها نامگذاری شده بود.

اما آنچه مسلم است بعد از تغییرات گسترده‌ مدیریتی در سطح ستادهای جمعیت هلال احمر سمینار مذکور هدف اصلی‌تر دیگری یعنی ارزیابی مدیران عامل را در پی داشته باشد و طبیعتاً در روزهای آتی باید منتظر تغییرات اساسی در سطح مدیریت استانها هم بود.

نکته قابل تأمل همایش عدم حضور مسئولین ستادی و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر در این همایش بود. در واقع مدیریت جدید جمعیت هلال احمر تمایل به حضور حوزه نمایندگی ولی فقیه در برنامه‌ها و فعالیتهای هلال احمر ندارد.

حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت طبق حکم تاریخی امام خمینی(ره) خطاب به نماینده ولی فقیه هلال احمر و با استناد قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر مصوب مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارت بر نحوه مصرف اموال اهدایی، تعیین خط‌ مشی و امور فرهنگی در جهت انطباق با موازین شرعی و نظارت بر حسن اجرایی آن را بر عهده دارد و اصولاً حسب وظیفه ذاتی عنوان شده مبنی بر نظارت و نظارت بر فعالیت‌های جمعیت و خط مشی‌های آن حضور بی‌چون و چرای مسئولین ستادی و مسئولین دفاتر از نمایندگی استانها امری اجتناب‌ناپذیر و غیر قابل انکار است در حالیکه فرهادی در نخستین همایش این حضور را ضروری ندانست.

این اقدام در پی اقدامی مشابه از سوی مدیریت هلال احمر مبنی بر لغو حضور معاونین نماینده ولی فقیه در شورای معاونین هلال احمر صورت گرفته که اخیراً حضور معاونین فرهنگی و نظارت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در شورای معاونین جمعیت از طرف فرهادی منتفی اعلام شده است.

در عین حال از زمان حضور فرهادی در جمعیت در اقدامی معنادار حضور خبرنگاران در برنامههای جمعیت به شدت کمرنگ شده و تا کنون خبرنگاری امکان مصاحبه با وی را نداشته و نشست خبری هم در این راستا برگزار نشده است و در پاسخ به پیگیری خبرنگاران تنها این پاسخ داده میشود که آقای رئیس فعلاً در حال بررسی سیاستها و آشنایی با خط مشیها هستند.