بهترین وسیله برای حفظ دین جوانان

به گزارشافکارنیوز،عبدالله حسنی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به مضمون حدیثی از پیامبرگرامی اسلام(ص) که بهترین بانوان امت خود را افراد دارای مهریه کم دانسته‌اند، تصریح کرد: اگر به امرمقدس ازدواج به عنوان پیوندی الهی و نه ابزاری برای پاسخ گویی صرف به غریزه نگاه شود مفهوم این فرمایش گوهر بار رسول اکرم بهتر نمایان خواهد شد.

وی تسریع در ازدواج آسان را بهترین وسیله برای حفظ دین جوانان برشمرد و یادآوری کرد: ازدواج، عشق مقدسی است که نصف دین را حفظ می کند و باید برای حفظ نصف دیگر آن تلاش کرد.

مشاور استاندار اردبیل با بیان اینکه از دیدگاه اسلام هیچ بنایی نزد خداوند محبوب تر از ازدواج نیست، خاطرنشان کرد: ازدواج یک اشتراک و همکاری بین دختر و پسر برای ایجاد کانون گرم و صمیمی خانواده است که با این صمیمیت، روح زن و مرد آرام می‌گیرد.

وی ازدواج را زمینه ساز شکوفایی استعدادهای نهفته در ضمیر افراد و هموار کننده مسیر زندگی دانست و گفت: جوانان باید با پرهیز از سخت گیری‌های نا به جا، به فکر ازدواج آسان و پرهیز از تجملات زاید باشند.

حسنی در ادامه برگزاری ازدواجهای دانشجویی را از اقدامات ارزشمند نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها عنوان کرد و از دانشجویان خواست با مغتنم شمردن فرصت پیش آمده، نسبت به انتخاب شریک زندگی خود اقدام کنند.