خرید ۳ میلیون دوز واکسن فلج‌اطفال

به گزارشافکارنیوز،محمد فرهادی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست با خبرنگاران گفت: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای را برای ارائه خدمات ویژه در فصل زمستان آماده کرده‌ایم و این طرح از ۲۰ آذر‌ماه در بیش از ۱۵۰۰ پایگاه امداد و نجات کشور به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به به روز کردن امدادگران با تجهیزات امدادی نوین خاطر نشان کرد: طرح زمستانه امسال ۲۵ درصد توسعه یافته و تجهیزاتی مانند خودروی امدادی و وسایل انفرادی امداد‌گران به ویژه در بخش کوهستان با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان آماده شده است.

فرهادی در مورد تأمین واکسن مننژیت برای حجاج بیت‌الحرام، گفت: تا پایان سال به اندازه کافی از این واکسن در کشور موجود است اما از آنجایی که همیشه باید ۲.۵ تا ۳ میلیون دوز از این واکسن به عنوان ذخیره استراتژیک وجود داشته باشد اعتبار آن را تأمین کرده تا آن را وارد کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به اینکه برای تأمین کمبود واکسن فلج اطفال در کنار وزارت بهداشت چه اقدامی انجام شده، گفت: هزینه خرید سه میلیون دوز واکسن فلج اطفال به حساب شرکت خارجی واریز شده و امیدواریم تا هفته آتی این واکسن وارد کشور شود.

وی همچنین از توسعه شبکه امداد هوایی در ناوگان جمعیت هلال‌احمر خبر داد و گفت: امیدواریم به مرور طی یک برنامه بلند‌مدت به سمتی پیش برویم تا همه استان‌ها پایگاه امداد هوایی و بالگرد برای امداد‌رسانی سریع داشته باشند.

ایجاد کارشناسی ارشد آموزش حقوق بشردوستانه خبر دیگری بود که فرهادی در جمع خبرنگاران اعلام کرد و گفت: مصوب شده تا این رشته در مؤسسه آموزش عالی هلال دایر شود و آمادگی حضور در حوادث و اتفاقات برپایه علمی باشد.