بزرگ‌ترین سمنوی نذری در نهاوند

به گزارشافکارنیوز، از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام گودرز سیف، تولیت آستان مقدس امامزاده محمد و امامزاده علی(شاهزاده محمد نهاوند) اظهار کرد: سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین سمنوی نذری جهان اسلام امسال به همت آستان مقدس شاهزاده محمد(ع) نهاوند با مساعدت خیران پخت و توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین اهداف گروه‌های معاند به ویژه وهابیت دور کردن مردم و نسل جوان از هویت اسلامی و دینی آنهاست، افزود: هر یک از ما وظیفه داریم به هر روش ممکن در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گام برداریم.

تولیت آستان مقدس امامزاده محمد(ع) نهاوند بیان داشت: پخت و توزیع سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین سمنوی نذری جهان اسلام توسط خیران و علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) در نهاوند موجب ایجاد همدلی، صمیمیت و اتحاد بین مردم به ویژه جوانان این شهرستان با دیگر مناطق کشور می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار این کار خیر و خداپسندانه توسط بانوان خیر نهاوندی صورت می‌گیرد.

سیف وزن سمنوی نذری را بیش از ۱۰ تن ذکر کرد و گفت: برای پخت این سمنو بیش از ۶ هزار کیلوگرم آرد و ۲ هزار کیلوگرم جوانه گندم به کار می‌رود.

وی از اعلام آمادگی خیران نهاوندی برای کمک و مساعدت مالی به این حرکت خیرخواهانه خبر داد و افزود: تمام هزینه‌های تهیه، پخت و توزیع توسط خیران نهاوندی تأمین می‌شود.

تولیت آستان مقدس امامزاده محمد(ع) نهاوند از آغاز عملیات آماده‌سازی مواد اولیه برای پخت این نذری در نهاوند خبر داد و بیان داشت: مراحل آماده‌ سازی مواد اولیه تا زمان پخت حدوداً بیش از ۴۰ روز طول می‌کشد که در این ایام بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان نهاوندی که عموماً خادمان افتخاری امامزاده محمد(ع) هستند، اعلام آمادگی کرده‌اند که در این مدت به صورت شبانه‌ روزی در خدمت این کار خیرخواهانه باشند.

وی در پایان گفت: بعد از انجام و خرید مواد اولیه ۱۰ مسجد در نهاوند اعلام آمادگی کردند تا آشپزخانههای مساجد را برای پخت همزمان سمنو در اختیار این امر قرار دهند و بعد از پخت نیز توسط خیران و برخی مسئولان شهرستان برای توزیع به سراسر کشور از جمله مشهد، قم، بیمارستانهای تهران و... ارسال خواهد شد.