رمزگشایی از پریدن شبانه شارژ موبایل‌های اعتباری

به گزارش افکارنیوز، کم شدن ناگهانی و خودکار شارژ تلفنهای همراه اعتباری چند وقتی است که به دغدغه میلیونها نفر مشترکین این تلفن ها تبدیل شده است و در کنار دهها طرح به ظاهر متفاوت اپراتورهای تلفن همراه که سردرگمی خیلی از مشترکان را به همراه داشته و بسیاری عطای این خدمات را به لقایش بخشیده‌اند، حکایت پریدن خودکار شارژ تلفن‌های اعتباری هم مزید بر علت شده است.

شارژهای چند هزار تومانی اگرچه به لطف خدمات پرداخت الکترونیکی و اینترنتی به راحتی به دست می آیند اما گاهی مشترکان را در حسرت چند دقیقه مکالمه نگه می‌ دارند و به قول شیمی دانها " تصعید " می شوند.

یکی از دارندگان تلفن های همراه اعتباری در این خصوص به صبحانه می گوید: یک شارژ دو هزار تومانی برای خودم و یکی برای همسرم خریدم. فردای آن روز که خواستم تماس بگیرم دیدم هیچ شارژی ندارم. فکر کردم موبایل من مشکل دارد ولی وقتی با تلفن همراه همسرم هم خواستم تماس بگیرم متوجه شدم مشکل فقط مربوط به تلفن من نیست.

برخی دیگر از دارندگان تلفن های همراه اعتباری نیز همین عقیده را دارند و از پریدن ناگهانی شارژ خود ابراز گلایه و شگفتی می کنند.

یکی دیگر از افرادی که تاکنون با این مشکل مواجه شده، ماجرا را اینگونه توضیح می دهد: " حدود دو هفته پیش شارژ هزار تومانی خریدم و هیچ استفاده ای از آن نکردم. چند روز پیش که خواستم مبلغ شارژم را بدانم کد مربوطه را زدم و دیدم فقط ۷۰۰ تومان شارژ دارم. روز بعد هم که دوبار کد زدم دیدم شارژم ۶۰۰ تومان شده. مطمئن هم هستم که هیچ تماس یا پیامکی در این مدت نزده ام! "

نکته جالب تر اینکه شارژهای تلفنهای اعتباری، عمدتا در تاریکی شب و وقتی مشترکان در خواب هستند، در می روند، لذا پیگیری آنها جز از طریق رسانه ها قابل به نتیجه رسیدن نیست!

یکی دیگر از مشترکان تلفن های همراه اعتباری در این باره به صبحانه می گوید: ۹ شب شارژ تلفن همراهم را چک کردم و دیدم مبلغش ۴ هزار تومان است. صبح که از خواب بیدار شدم و دوباره چک کردم دیدم مبلغ شارژم ۳۶۰۰ تومان شده است!

برای پیگیری این موضوع، بهترین راه گفتگو با مسئولان شرکتهای ارائه دهنده سیم کارت های اعتباری است. آرش کریم بیگی سخنگوی شرکت ایرانسل در پیگری های ما، این موضوع را تکذیب نمی کند اما در خصوص آن دلایلی را ذکر می کند.

وی اعلام می کند که کم شدن و یا تمام شدن شارژ تلفنهای اعتباری این شرکت دلایل متعددی دارد و ادامه می دهد: " به عنوان مثال سیستم عامل گوشی های هوشمند برای به روز رسانی یا چک کردن ایمیل به طور اتوماتیک از اینترنت همراه ایرانسل استفاده می کند. "

کریم بیگی یادآور شد: سرویس های دیگری هم هست که می تواند باعثکم شدن اعتبار و شارژ تلفن همراه شود. به عنوان مثال مشترک ممکن است سرویس هایی را در ویترین ایرانسل فعال کرده باشد که شامل دریافت پیامک و یا پیام چند رسانه ای باشد و با دریافت این خدمات اعتبارش کم شود.

در انبوه مشکلات و گرفتاریهای روزمره، شاید خیلی‌ها اصلاً پریدن شارژ تلفنشان و یا افزوده شدن برقم قبض ماهیانه‌شان را متوجه نشوند اما برای بسیاری از افراد که دستی در حساب و کتاب دارند ولی علت واقعی کم شدن شارژ تلفنشان را نمی‌دانند، این اتفاق ممکن است سنگین تمام شود.

یکی دیگر از مشترکان تلفن های همراه اعتباری در این باره می گوید: می خواستم سیم کارت خود را دور بیندازم. طوری شده که دیگر به طور مداوم هزار تومان هزار تومان شارژ می گرفتم و مدتی است از سیم کارت ایرانسل استفاده نمی کنم.

البته سخنگوی ایرانسل با اطمینان دادن به مشترکان این شرکت می گوید: سیستم صورتحساب گیری این شرکت یکی از پیشرفته ترین و با اعتمادترین ها دربین شرکتهای تلفن همراه جهان است.

کریم بیگی تاکید کرد: مشترکان می توانند برای اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات در خصوص نحوه شارژ شدن و مقدار اعتبارش با شماره ۷۰۰ از تلفن همراه ایرانسل و شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ برای تماس از سایر خطوط با کارشناسان مرکز شبانه روزی ایرانسل تماس بگیرند و کارشناسان ما به طور دقیق علت کم شدن شارژ را به آنها می گویند.

کم شدن خودکار شارژ تلفنهاي همراه که البته با ورود نسل جديد تلفنهاي هوشمند بيشتر هم شده، کاسه صبر خيلي از دارندگان ۳۹ ميليون تلفن همراه اعتباري را درکشور لبريز کرده و مشترکان مي پرسند چرا شرکتهاي تلفن همراه که دهها نوع تبليغ رنگارنگ را براي جذب مشتري به خورد مردم مي دهند، براي جلوگيري از کم شدن خودکار شارژ تلفنها، اطلاع رساني دقيق نمي کنند؟