به گزارشافکارنیوز،سرهنگ اصغر باقریان گفت: ششم آبان ماه زنی سالخورده با مراجعه به شعبه یک دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملارد مدعی شد از حساب بانکی اش مبلغ یک میلیون و ۷۰۰هزار ریال به صورت غیرمجاز برداشت شده است. با اعلام موضوع پرونده ای در این خصوص تشکیل و به پلیس فتا غرب استان تهران ارجاع داده شد.

با مراجعه این زن سالخورده به پلیس فتا رسیدگی به شکایت وی توسط کارشناسان این پلیس آغاز شد و تراکنش های حساب بانکی وی مورد ارزیابی قرار گرفت. با شناسایی تراکنش های مربوط به سرقت سایبری روی داده، مشخص شد که برداشت غیرمجاز جهت خرید شارژ تلفن همراه استفاده شده به همین دلیل شماره تلفنی هایی که از شارژهای سرقتی استفاده کرده بودند شناسایی و با بازجویی هایی که از صاحبان این شماره ها به عمل آمد در نهایت متهم نهایی شناسایی و مورد بازجویی های تخصصی تر پلیس قرار گرفت.

متهم که پسر ۲۲ ساله ای به نام «حسین – ق» بود با پذیرش بزه انتسابی ابعاد برداشت غیر مجاز انجام شده و همچنین انگیزه خود را توضیح داد.

متهم مدعی شد به صورت اتفاقی و از طریق تلفن با دختر شاکی آشنا شده و طی ارتباطات متعدد تلفنی که با او برقرار کرده، پس از مدتی متوجه شده دختر شاکی قصد فریب او را دارد به همین جهت وی نیز جهت فریب او و مقابله به مثل، ابتدا به وی اعلام داشته برای واریز پول نیاز به رمز دوم و شماره حساب بانکی او دارد از همین رو دختر شاکی که خود حساب بانکی مستقل نداشته، اطلاعات حساب بانکی مادرش را برای پسر جوان ارسال کرده است.

متهم با گرفتن اطلاعات حساب بانکی شاکی از دخترش به بهانه واریز پول، اقدام به خرید شارژ تلفن همراه از حساب وی کرده است.

با توجه به اعتراف متهم و پذیرش بزه انتسابی و پس از جلب رضایت شاکی پرونده جهت صدور حکم به شعبه یک دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملارد ارجاع داده شد.