دلیل اصلی تعطیلی کمپ شفق

به گزارشافکارنیوز،احمد ربیع‌زاده ضمن تایید خبر تعطیلی کمپ شفق از روز آینده اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولان وزارت بهداشت به دلایل خاص خودشان برای ادامه کار کمپ شفق، ‌ پای کار نیامدند، این کمپ تا تعیین تکلیف نهایی آن تعطیل می‌شود.

وی در ادامه افزود: در صورت صدور تاییدیه از سوی وزارت بهداشت از این پس غربالگری معتادان متجاهر در این مرکز انجام خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اعلام خبر اتمام فاز نخست مرکز اخوان ملارد، پذیرش معتادان در این مرکز را منوط به صدور مجوز، استقرار پزشک و تامین داروی معتادان از سوی وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: فاز اول این مجموعه با ظرفیت پذیرش ۱۲۰ نفر آماده بهره‌برداری است و در صورت صدور مجوز، استقرار پزشک و تامین داروی معتادان از سوی وزارت بهداشت این مرکز آمادگی پذیرش معتادان را دارد.

ربیع‌زاده ادامه داد: این مرکز در ۴ فاز در حال ساخت است که فاز ۱ و ۲ آن در مجموع می‌تواند برای ۱۰۰۰ نفر معتادان ماده ۱۶ و متجاهر ارائه خدمات داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با انتقاد از برخی گزارش‌های ارائه شده از مرکز شفق در واکنش به این پرسش که از پس معتادان متجاهر در کدام مرکز باید نگداری شوند تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولان پای کار نیامدند و پاسخ به این سئوال را باید این دستگاه‌های کم کار بدهند چراکه تا به امروز ما پای کار بودیم و در حد توان خود خدمات ارائه دادیم.

وی در پایان در پاسخ به این سئوال که چرا در معرفی دستگاههایی که پای کار نیامدند تعارف وجود دارد و صراحتا از آنها نام برده نمیشود، خاطرنشان کرد: ما با هیچ کس تعارف نداریم ولی معتاد یک بیمار است و متولی رسیدگی به بیماران وزارت بهداشت است.