سر جدا شده زنی که مسکو را لرزاند + عکس

به گزارش افکارنیوز، عامل حمله انتحاری در ایستگاه قطار در جنوب روسیه، دو بار ازدواج کرده است.

اوسکانا اسلانووا، زن ۲۶ ساله روس روز یکشنبه اقدام به عملیات انتحاری در ایستگاه قطار شهر ولگاگراد در ۹۰۰ کیلومتری جنوب مسکو پایتخت روسیه، کرد. در این عملیات انتحاری ۱۷ نفر کشته و ۳۶ نفر دیگر را زخمی شدند.

با وجود سن کم، وی دو بار با مرد سلفی با گرایش های افراطی ازدواج کرده است. هر دو شوهر وی در درگیری با روس ها، کشته شده بودند.

بنابه گزارشات رسانه های روسی، عملیات انتحاری این زن، یکی از شدیدترین و خونبارترین عملیات طی دو سال اخیر در روسیه بوده است. او بمب همراه خود را روبروی گیت بازرسی ورودی ایستگاه قطار منفجر کرد. ایستگاه قطار در روز انفجار به دلیل قصد مردم برای مسافرت در روزهای تطیلات آخر سال، شلوغ تر از همیشه بود.


سر اوسکانا در اثر انفجار، به چند متر آن طرف تر از محل انفجار پرتاب شد.

به دلیل این که انفجار سر اوسکانا را از تنش جدا کرده، محققان روس معتقدند که کمربند انفجاری از گردنش آویزان بوده است به گونه ای که کاپشنش آن را پوشانده بود. این کمربند انفجاری به کیفی متصل بود که در آن ۱۰ کیلوگرم ' ' تی ان تی ' ' تعبیه شده بود.

محققان معتقدند یک مرد که همراه اوسکانا بود، با او در انفجار همکاری کرده است، انگشت او در حالی پیدا شد که قطع شده و به حلقه یک نارنجک آویزان است. این را ولادیمر مارکین سخنگوی کمیته تحقیق از انفجار نیز تاکید کرده است.

زوج انتحاری یکی پس از دیگری کشته شدند

کمیته تحقیق هچنین معتقد است که اوسکانا آسلانووا در پایگاه های نظامی مخفی تندروها در روسیه آموزش دیده و با یک انتحاری دیگر به نام نایدا آسیالووا، در ارتباط بوده است.

نایدا در اکتبر گذشته طی عملیاتی انتحاری در اتوبوسی در شهر ولگاگراد خود و ۵ نفر دیگر را کشت.

سایت ''فریدوم آوتوپست'' نوشته است که همسر دوم اوسکانا، طراح عملیات انتحاری نایدا بود. اوسکانا و نایدا عضو گروه ''بیوه های سیاه'' هستند که انتقام همسران خود را که در ''درگیری ها'' کشته شده بودند از راه عملیات انتحاری می گیرند.