پرواز روی آسمان تخت جمشید

به گزارشافکارنیوز،یکی از آژانس های هواپیمایی در شهر شیراز ادعا کرده که با مجوز اداره کل فرودگاههای کشور تورهای هوایی تفریحی بر فراز تخت جمشید برگزار می کند.

آنها به متقاضیان خود می گویند این پرواز در ارتفاع ۶ تا ۸ هزار پایی از فرودگاه زرقان تا شیراز انجام می شود و پایین تر نمی آید با این حال می توان عکسهای خوبی از آسمان تخت جمشید گرفت.

همچنین تا چند روز پیش نرخ ۴۰ دقیقه پرواز با این هواپیمای خصوصی حتی با تخفیف ۳۲ درصدی در نظر گرفته شده، ۱۹۷ هزار و ۲۰۰ تومان بود اما اکنون این قیمت کاهش پیدا کرده است و بستگی به سلیقه گردشگران مدت زمان پرواز و نرخ آن تغییر می کند.

اپراتور این آژانس هواپیمایی می گوید که تا کنون متقاضیان زیادی در این تور ثبت نام کرده اند و این هواپیما از یکسال پیش در آسمان تخت جمشید پرواز می کند و در عین حال مجوزهای لازم را از اداره میراثفرهنگی استان فارس، شورای تامین استان، حفاظت و حراست سازمان هواپیمایی و استانداری دارد.

محمدحسن صالبیان رئیس بنیاد پارسه پاسارگاد به خبرنگار مهر گفت: پیش از این یک فروند هواپیمای نیروی انتظامی در حریم این مجموعه تاریخی پرواز می کرد که ما از آنها خواستیم این کار را تکرار نکنند. چون طبق قانون عبور هواپیما از محدوده آسمان تخت جمشید و یا آثار تاریخی به علت خطر ناشی از سقوط احتمالی آن، ممنوع است. در این باره نامه ای را به آژانس مربوطه نیروی انتظامی و اداره فرودگاهها نوشته ایم تا هر چه زودتر این تورهای هوایی را لغو کنند.

طالبیان درباره اینکه این آژانس هوایی ادعا کرده از یکسال پیش این تور هوایی را بر فراز تخت جمشید برگزار می کند گفت: این آژانس تبلیغ دروغی انجام داده چرا که تا کنون هواپیماهای تفریحی در این محدوده دیده نشده است.