به گزارشافکارنیوز،سرهنگ باقریان در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش مرد جوانی با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در رابطه با برداشت غیر مجاز مبلغ ۱۶ میلیون ریال از حساب بانکیش شکایتی را تنظیم و با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا غرب استان تهران مراجعه کرد.

وی با بیان اینکه با مراجعه این مرد به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی، بررسی‌های ابتدایی در این خصوص انجام گرفته و مشخص شد که مبالغ به سرقت رفته از حساب شاکی از طریق خرید اینترنتی برداشت شده است؛ گفت: لذا بررسی‌های تخصصی‌تر آغاز شد و تراکنش‌های بانکی شاکی مورد ارزیابی دقیق‌تر قرار گرفت.

باقریان افزود: طی رسیدگی‌های انجام شده و با بررسی‌های تخصصی و فنی، ردپای سارق در فضای مجازی شناسایی و نهایتاً مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز توسط فردی با هویت «محمد مهدی» انجام گرفته، از این رو کارشناسان پلیس فتا وی را برای پاسخگویی به سوالات مربوط به پرونده احضار کرده و مورد بازجویی قرار دادند.

وی تصریح کرد: در طول این بازجویی‌ها، زمانی که متهم با ادله‌های کشف شده توسط کارشناسان پلیس فتا از ردپای وی در سرقت اینترنتی روبرو شد، راهی جز اعتراف به بزه انتسابی نیافته و علت و انگیزه خود را از سرقت انجام شده طی اظهاراتی تأمل برانگیز عنوان کرد.

رییس پلیس فتای غرب تهران تشریح کرد: سارق اینترنتی با مراجعه به یکی از سایت‌های بازی آنلاین و شرکت در آن، پس از مدتی به قدری به این بازی آنلاین اعتیاد پیدا کرده بود که برای موفقیت بیشتر و پیشی گرفتن از رقبای خود در این بازی، اقدام به فریب مردم و دریافت رمز دوم کارت عابر بانک آنها می‌کرده است.

باقریان ادامه داد: سارق با استفاده از اطلاعات و رمز دوم حساب بانکی قربانیان خود، از موجودی حساب آنها برای خرید در بازی آنلاین و در اختیار گرفتن ابزار بیشتر و پیشی گرفتن از رقبای خود در بازی استفاده می‌کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات و اعترافات متهم و نیز پذیرش بزه انتسابی و پس از آنکه متهم رضایت شاکی را جلب کرد، پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهریار ارجاع داده شد.