انتصاب مدیر جدید آب پردیس

به گزارشافکارنیوز،۲۵ دی ماه امسال بود که شهروندان شهر جدید پردیس از توابع استان تهران به دلیل مسمومیت راهی بیمارستان شدند. در دقایق نخست علت این مسمومیت مشخص نبود ولی وقتی تعداد بیماران به یک هزار نفر رسید فرضیه های متعددی مطرح شد.

در ابتدا اعلام شد که این مسمویت بر اثر استفاده از آب ناسالم است ولی بعد فرضیه انتشار ویروس مطرح شد. گمانه زنی ها ادامه داشت تا اینکه خبرنگاران این فاجعه را در تیتر رسانه ها قرار دادند. بعد از رسانه ای شدن ماجرا پای استاندار تهران، نمایندگان مجلس و حتی قوه قضائیه هم مثل همیشه به این پرونده باز شد.

در همان روزهای نخست حسین طلا دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مورد علت آلودگی آب پردیس گفت: علت مشکل آلودگی، شکستگی لوله آب بوده ولی هنوز مدیران آب پردیس این موضوع را قبول و تایید نکرده‌اند. همچنین بنده برای حضور آقای چیت چیان وزیر نیرو در جلسه مجمع نمایندگان تهران با دفتر وی تماس گرفتم اما وی حضور نداشت.
عصر همان روز حسین معصومی‏اصل رئیس اداره مبارزه با بیماریهای منتقله از راه آب و غذای وزارت بهداشت، معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، فرماندار شهرستان پردیس و شماری از مسئولان، در بازدید از بیمارستان شفای پردیس، به آلودگی آب شرب مصرفی شهروندان شهر پردیس و بخش جاجرود اعتراف کردند.
اما ورود سازمان بازرسی به این پرونده، حادثه را جنجالی تر کرد. بر اساس این گزارش سازمان بازرسی هیئتی ویژه به دستور ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، آلودگی آب شرب شهر پردیس استان تهران و عملکرد مسئولین در این زمینه را در دستور کار قرار داد.
در این میان برخی اظهار نظرهای ضد و نقیض از سوی مسئولان و حتی مدیر آبفای منطقه اعلام شد که سید حسین هاشمی استاندار تهران گفت: این مسئول یک بار اعلام کرد که کیفیت آب مشکلی نداشته و پس از آن اینگونه عنوان کرد که مشکل به بحثانتقال مربوط بود، اما در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که اطلاعات دقیقی ارائه نکرده و از آنجا که این موضوع به سلامت مردم مربوط می‌شود و بحثسلامت برای ما موضوعی حیاتی است، تصمیم به برکناری این مسئول گرفته شد و این موضوع به استاندار و مسئولان مربوطه اعلام شد تا نسبت به برکناری این مدیر اقدامات لازم انجام شود.
هاشمی در پاسخ به این سئوال که آیا سایر مناطق تهران هم ممکن است با مشکلی از این دست مواجه باشند، گفت: سلامت آب تهران هیچ مشکلی ندارد و این موضوع تنها مربوط به شرق تهران بوده است. در این زمینه هم مشکل تنها به مسمومیت و استفراغ محدود می‌شده و هیچگونه بستری وجود نداشته است.
بعد از اظهارات استاندار تهران مهدی مهاجر فرماندار شهرستان پردیس هم در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: با انجام اقدامات بهداشتی، مشکل آلودگی آب پردیس رفع شده و هم‌اکنون ورودی به پایگاههای درمانی و بیمارستانهای شهر پردیس به دلیل مصرف آب شرب صفر شده است.
وی همچنین با اشاره به گزارشهای ارایه شده به استاندار تهران و مشخص شدن تخلفات، از برکناری مدیر آبفای شرق استان تهران و مدیر آبفای شهر پردیس توسط استاندار تهران خبر داد و افزود: مقرر شده است مدیر شرکت آب و فاضلاب استان تهران رسما از مردم پردیس عذرخواهی کند.
مهاجر در رابطه با اقدامات صورت گرفته بعد از این حادثه، با بیان اینکه خط انتقال آب از سالیان گذشته در اختیار شرکت عمران پردیس بوده است، گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین شهر پردیس، شرکت آب و فاضلاب موظف شده است که این خط را تحویل بگیرد.
حالا پس از گذشت چند روز از این ماجرا دستور استاندار تهران اجرایی و مدیر متخلف برکنار شد و طی حکمی مجتبی صفدری سرپرست آب منطقه ای پردیس شد. اما همچنان نتیجه بررسی تیم سازمان بازرسی به شهروندان اعلام نشده است.