اطلاعاتی جالب درمورد مموری های SD

به گزارش افکارنیوز، ‌ آیا تا به الان میدانستید که مموری کارت هایی که در دیوایس های خود مانند تلفن و یا تبلت تان استفاده می کنید دارای انواع مختلفی هستند مطمئنا اکثر افراد پسوند ها و مخفف های روی مموری کارت ها را نمیخوانند و یا به آن ها توجه ندارند که این موضوع باعثمی شود افراد خرید های موفقی را انجام ندهند.

در برخی موارد امکان دارد مبلغ بیش از حدی برای مموری ای پرداخت کنند که اصلا امکان استفاده از آن را ندارند و یا بالعکس.

در حال حاضر میکرو کارد ها به سه دسته تقسیم می شوند که در زیر بیشتر در مورد آن ها سخن می گوییم.

Micro SD Card

مموری های کوچکی که در ابتدای این تکنولوژی ساخته شد و به Micro ُ معروف گشت زیرا در قبل از این زمان مموری کارد هایی با ابعاد بزرگتری در بازار فروش می رفت و تولید این مموری بسیار جدید و تحصین بر انگیز بود.

این نوع مموری کارد ها تنها سقف ظرفیتی ۲ گیگابایت دارند و پر حجم ترین این نوع مموری کارد ها ۲ گیگابایت می باشند.

SDHC

در این مورد مموری ها بیشتر پرداخته شده است و بهتر است بگوییم دور دور این مموری ها در بازار می باشد.

زیرا این مموری ها که مدل SDHC می باشند از کمترین ظرفیت حجمی یعنی ۲ گیگابایت گرفته و تا ۶۴ گیگابایت سقف ظرفیت دارند که بسیار این روز ها در بازار های فروش دیوایس های مختلف این مموری کارد ها به فروش می رسد و رایج ترین حافظه قابل حمل در حال حاضر است.

SDYC

مموری نوع سوم تا به الان بسیار تکنولوژی پیشرفته ای بوده است و حتما در سال های آینده بعد از پیشرفت چشمگیر تکنولوژی به این مموری ها نیاز خواهیم داشت.

حجم ظرفیتی این مموری ها مینیموم ۶۴ گیگابایت و ماکسیموم ۲ ترابایت می باشد و البته از طرفی دیگر نیز دستگاه هایی که بتواند این مموری ها را ساپورت کند بسیار محدود بوده البته بدون شک این مموری ها پله بعدی استفاده سهیم مردم خواهند بود.