مرگ ۲ جوان در رانندگی با موتور سنگین

به گزارشافکارنیوز،سردار حسین رحیمی در نشست هم‌اندیشی مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و شرکتهای بیمه پیرامون راهکارهای کاهش تصادفات با تاکید بر لزوم ورود شرکتهای بیمه به بحثپیشگیری از بروز تصادفات اظهار داشت: اگر هر شرکت بیمه‌ای هزینه تنها ۲ دیه کامل انسان را برای پیشگیری از سوانح در نظر بگیرد اتفاقات بسیار خوبی در کاهش میزان سوانح رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: متاسفانه این واقعیت وجود دارد که اغلب رفتارهای خطرناک رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت ناشی از عدم آگاهی است. متاسفانه میزان فعالیت فرهنگی و پیشگیرانه ما با افزایش تعداد خودرو، موتورسیکلت و ازدیاد سفرها تناسب نداشته است.

رحیمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح گشت شبانه پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متاسفانه شب گذشته سانحه‌ای رخ داد که در آن یک موتورسیکلت ۶۰۰ سی‌سی با سرعتی سرسام‌آور در انتهای محور صالح‌آباد با موانع روبرو برخورد و ۲ جوان ۲۶ و ۲۷ ساله راکب آن جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت مذکور فاقد هرگونه شماره پلاک و مدارک بوده خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع ما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که پیشگیری از سوانح و حوادثرا در اولویت کاری خویش قرار دهیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنانش ضمن اعلام خبر کاهش ۵۰ درصدی کشته‌شدگان تصادفات در تهران بزرگ اظهار داشت: خوشخبتانه ما موفق شدیم در سالهای اخیر تعداد ۱۴۶۰ کشته سالیانه براثر تصادفات را به ۸۱۹ مورد برسانیم که این موفقیت تنها دلیل توجه به فعالیتهای پیشگیرانه و فرهنگی است. ‌

رحیمی خطاب به نمایندگان شرکت‌های بیمه تاکید کرد: پلیس آمادگی هرگونه همکاری و هم‌افزایی در راستای کاهش آمار تلفات و مصدومین و همچنین اجرای هرگونه فعالیت پیشگیرانه را با شرکتهای بیمه دارد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگسازی و پیشگیری از بروز سوانح در اولویت پلیس و شرکتهای بیمه باشد گفت: متاسفانه ارقام مرتبط با تصادفات و تلفات ناشی از آن در کشور ما بسیار بالاست. این موارد فارغ از هزینههای معنوی حاصل از آن، هزینههای مادی کلانی را برای کشور به بار آورده لذا اگر شرکتهای بیمه تنها درصدی از ارقام پرداختی خود را صرف فعالیتهای فرهنگی و پیشگیرانه نمایند اتفاقاتی بزرگ و مبارکی در این زمینه رخ خواهد داد.