بودجه انتقال خون در رگ های مواد و ملزومات

به گزارشافکارنیوز،ˈعلی اکبر پور فتح اللهˈ روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل انتقال خون استان تهران با اعلام این مطلب افزود: باید اعتبارات این سازمان هر سال با رشد تورم افزایش یابد.

وی با اشاره به برخی از اتفاقات در سازمان انتقال خون طی سال های اخیر گفت: ما مشکل مدیریتی و گسست سازمانی در انتقال خون داشتیم و به نوعی هر کس ساز خود را می زد.

این مقام انتقال خون با بیان این که در استان تهران با افت شاخص ها اهدای خون مواجه بودیم، ادامه داد: ما ۳.۶ درصد کاهش اهدا خون در تهران داشتیم که در حال حاضر این شاخص افزایش یافته و به ۴۵ درصد رسیده است.

پور فتح الله درصد و میزان اهدای خون بانوان در تهران را در مقایسه با مردان پایین دانست و گفت: باید اقدامات درست و مناسبی برای ترغیب و تشویق بیش از پیش بانوان برای اهدا خون در جامعه صورت گیرد.

** در سازمان انتقال خون خبری از کارانه نیست


وی با بیان اینکه بیمارستان ها برای واحدهای خونی که مورد مصرف بیماران قرار می گیرد، پول دریافت می کنند، افزود: بیمارستان ها از این طریق درآمد کسب کرده و کارانه به پرسنل خود پرداخت می کنند، اما در سازمان انتقال خون خبری از کارانه نیست.

پور فتح الله با بیان اینکه در انتقال خون نگاه ویژه به فعالیت ها صورت می گیرد، گفت: پرسنل این سازمان دلسوزانه کار می کنند و با افزایش بودجه می توان حداقل هایی برای آنان در نظر گرفت.

** اهداکنندگان خون سرمایه های جامعه هستند


رییس سازمان انتقال خون ادامه داد: اهداکنندگان خون سرمایه های این سازمان نیستند، بلکه سرمایه های اجتماع هستند و جمعیت آنها محدود است.

پور فتح الله تاکید کرد: بستر تحول اجتماعی، اهداکنندگان هستند و باید سرمایه گذاری زیادی روی آنان کرد.

در این مراسم دکتر فاطمه نادعلی دارای دکترای تخصصی خون شناسی به عنوان مدیرکل انتقال خون استان تهران منصوب و از خدمات دکتر اسلامی مدیرکل پیشین قدردانی شد.