سایه شوم بدحجابی بر سر ازدواج های معوق

به گزارشافکارنیوز،سایت بسیج جامعه زنان در سلسله مقالاتی به بررسی تأثیرات بدحجابی بر کانون خانواده و استحکام آن می‌پردازد، در این مقاله حجاب اما این بار نه از منظری که همیشه آن را بارها و بارها شنیده‌ایم و مرور کرده‌ایم. بلکه از منظر یک انسان که با یک دید عادی اما واقع گرایانه نتیجه‌هایی عجیب گرفته است.

به راستی دلیل اصرار بر حفظ حجاب چیست؟ چرا زن‌ها موظف‌تر از مردان هستند؟ اگر خانمی بی‌حجاب از منزل خارج شود چگونه خواهد بود؟ چرا نباید امنیت برقرار باشد؟ در کشورهای اروپایی و آمریکایی این مسائل حل شده است؟ اگر کسی برای دل خودش بی حجاب باشد ایرادی دارد؟ به مردان بگویید نگاه نکنند. بی حجابی چه لطمه ای به جامعه خواهد زد؟

بی بند و باری زاییده عدم رعایت حجاب و عفاف


نگاهی به جوامع غربی و بعضا جامعه امروزی بعضی کشورها نشان از بی بند و باری‌های متعددی می‌دهد. فتنه‌ها و تجاوزهای گاه و بی‌گاه و اخبار تلخی که از رسانه‌های جمعی به گوش می‌رسد.

اخباری که حاکی از این خبر مهم است که نداشتن پوشش مناسب انسان‌ها را به ورطه نابودی خواهد کشید. بارها و بار ها دیده شده و یا شنیده شده که در جوامعی که حجاب در آن‌ها به درستی رعایت نمی‌شود امور دیگر زمین خورده و پیش رفت‌ها به رکود می انجامد. مسئله‌ای که غرب به آن معترف شده و اختلاط زن و مرد را یکی از دلایل کندی کارها می‌داند.

در این محیطی که زن و مرد در کنار هم حضور دارند دستور العمل‌های دو طرفه‌ای صادر شده اعم از پوشاندن و نگاه مستقیم و حریصانه نکردن. حال چرا زن‌ها موظف تر از مردانند؟ خلقت هر فردی به گونه‌ای‌ است. هر کس خاص خودش دستور العمل مجزایی را دریافت کرده است. مطمئنا همه خلایق باهم یکی نیستند. نمی‌توان نسخه‌ای را برای همه بشریت تجویز کرد.

زن این خلقت زیبای الهی موظف است از داده‌های خدایی‌اش به خوبی حفاظت کند. بدیهی است که امیال جنسی و خواهان بودن مرد به عبارت دیگر فاعل بودنش زن را مفعول و خواسته شده قرار می دهد و این جاست که هر قدر بی بند و باری بیشتر باشد فساد نیز افزوده خواهد شد، نمی‌توان جلوی امیال جنسی را با توجه به فراهم شدن موقعیت های متعدد گرفت.

دلیل اصرار همه ادیان به مقوله حجاب و روابط کنترل شده زن و مرد همین آفاتی است که گریبانگیر خواهد شد، از جمله آفات این گونه اختلاط‌ها در محیط‌های گوناگون و عدم توجه به شعائر دینی می‌توان به ازدواج های با تأخیر اشاره کرد.

متأسفانه این روزها سن ازدواج در برخی جوانان افزون شده و در این امر بی حجابی بی تأثیر نیست آن جا که در کنار جامعه‌ای که در ایران روز به روز به نحوی به سمت بی حجابی می‌رود که حجاب در آن رنگ غربت می‌گیرد و فیلم‌ها به سمت بی حجابی هجوم می‌برند.

نمیتوان انتظار داشت ک برای برطرف نمودن امیال، خود جوانان رو به ازدواج های دائم بیاورند، با وجود بحثهای ازدواج موقت و بررسی آن از منظر دین و با توجه به نبود امکانات برای شروع یک زندگی عادی در جوامع کنونی، متأسفانه جوانان با عقد موقت خود را مشغول ساخته و با دختران رنگارنگی مرتبط خواهند بود و در پایان دیگر نخواهند توانست به یک زن راضی شده و با او زیست کنند. حال این میان عدم رعایت صحیح حجاب در حریص کردن مردان جوان و حتی با سن های بالا تأثیر عمیقی خواهد داشت.