آدمکشی زن زورگیر در آخرین زورگیری

به گزارشافکارنیوز،در ساعت ۱۸:۳۰ پنجم بهمن، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره فوت مشکوک از طریق بیمارستان به کلانتری ۱۰۴ عباس آباد اعلام شد.

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که راننده یک دستگاه خودرو سواری پژو به علت اصابت ضربات چاقو به ناحیه سینه و پهلو به بیمارستان منتقل، اما با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت عوارض ناشی از اصابت ضربات فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاهد صحنه جنایت


یکی از شهروندان که به در زمان گذر از محل جنایت متوجه صحنه جنایت شده و مقتول(۳۵ ساله) را با خودرو سواری پژو متعلق به مقتول به بیمارستان منتقل کرده بود، به عنوان شاهد به اداره دهم دعوت و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۸ پنجم بهمن، در حوالی خیابان شهید مفتح با موتورسیکلت در حال بازگشت به خانه بودم که ناگهان متوجه فردی شدم که پهلویش را گرفته و به وسط خیابان آمده؛ در همین زمان و در فاصله چند متری، خانم جوانی را نزدیک خودرو پژو مشاهده کردم که یک قبضه چاقو در دست داشت و همزمان، در حال جمع کردن پول از روی زمین بود.

وی افزود: قصد داشتم تا مانع از فرار این خانم شوم که با ضربه‌ای بسیار محکم از سوی وی به گوشه‌ای پرتاب شدم و این زن به سرعت از محل فرار کرد؛ به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم که یک زن چنین قدرتی داشته باشد و ضربه‌ای که او به من وارد کرد، به اندازه قدرت ضربه یک مرد بود.

شناسایی و دستگیری قاتل


با آغاز تحقیقات، کارآگاهان پس از شناسایی خانواده مقتول اطلاع پیدا کردند که علاوه بر وجوه نقد سرقت شده از خودروی مقتول، گوشی تلفن همراه و کیف دستی حاوی عابر بانک‌های وی نیز به سرقت رفته است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده و احتمال برداشت وجوه نقد از حساب‌های عابر بانک مقتول، تراکنش مالی حساب‌های مقتول مورد بررسی قرار گرفت.

با انجام اقدامات پلیسی‌، کارآگاهان موفق به شناسایی خانم جوانی به نام آرزو شدند که تصویر وی از سوی شاهد صحنه جنایت مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی آرزو. ت(متولد ۱۳۵۷) به عنوان متهم پرونده، محل سکونت وی در محدوده پل چوبی مورد شناسایی قرار گرفت و در بازرسی از محل سکونتش، علاوه بر گوشی تلفن همراه و عابر بانک‌های متعلق به مالباخته چندین دستگاه گوشی تلفن همراه دارای سابقه سرقت نیز کشف شد.

اعتراف به جنایت


متهمه که پس از دستگیری و کشف اموال متعلق به مقتول چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: تحت عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پژو شدم؛ پس از حرکت و به بهانه زنگ زدن به خانواده از راننده درخواست کردم تا گوشی تلفن همراهش را به من امانت بدهد؛ در حالیکه گوشی تلفن همراه راننده را از وی گرفته بودم، با چاقوی داخل کیف خود قصد زورگیری از وی را داشتم که راننده در برابر من مقاومت کرد.

وی گفت: به همین علت با چاقو چند ضربه به پهلویش وارد کرده و پس از سرقت کیف، گوشی تلفن همراه و وجوه نقد داخل ماشین از محل دور شدم. در لحظه فرار از محل، یک موتورسوار(شاهد پرونده) که متوجه موضوع شده بود قصد داشت تا مانع از فرار من شود که موفق به فرار از دست او شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت و کشف تعدادی از گوشیهای تلفن همراه متعلق به سایر افراد، متهم پرونده با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی وی نیز در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفته است.