اعزام ۲۲۰ هزار ایرانی به عمره

به گزارشافکارنیوز،حسن سرخوش با اشاره به صدور روادید ۲۵۳ هزار عمره‌گزار ایرانی تا این لحظه، گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار و ۱۹۹ زائر ایرانی در قالب ۶۹۵ پرواز شامل ۱۸۵ پرواز شرکت ایران ایر، ۱۷۲ پرواز شرکت ماهان و ۳۳۸ پرواز سعودی به سرزمین وحی اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر ۶۰ هزار و ۸۰۹ زائر و شرکت هواپیمایی ماهان ۵۵ هزار و ۲۶۷ زائر عمره‌گزار و شرکت هواپیمایی سعودی ۱۰۴ هزار و ۵۳ زائر را تا امروز جابه‌جا کرده‌اند، ابراز کرد: تاکنون ۱۷۳ هزار و ۳۴۷ زائر ایرانی مناسک عمره را با موفقیت به پایان رسانده و هم اینک به میهن اسلامی بازگشته اند.

سرخوش ادامه داد: تاکنون اطلاعات گذرنامه ۳۵۳ هزار و ۳۸۸ زائر ایرانی برای صدور روادید به کنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد ارسال شده که از این تعداد موافقت الکترونیکی برای ۲۹۹ هزار و ۷۵۵ نفر از عربستان دریافت و روادید ۲۵۳ هزار و ۸۸۹ نفر نیز صادر شده است.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت یادآور شد: در حال حاضر حدود ۲۴ هزار زائر ایرانی در مدینه و ۲۲ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند و روزانه ۱۴ پرواز از ایستگاه‌های پروازی کشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می‌گیرد.

شایان ذکر است از ابتدای عملیات عمره ۱۷۱۴ زائر ایرانی در مدینه منوره و ۲۴۳۵ زائر ایرانی در مکه مکرمه در مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده و همچنین از ابتدای عملیات ۱۴۱ ایرانی در مدینه و ۱۲۹ ایرانی در مکه مکرمه در بیمارستان های مرکز پزشکی حج و زیارت بستری شده اند.

از آغاز موسم عمره مفرده ۹۳-۹۲ تا ۲۵ بهمن ماه ۲۶ زائر ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه به دلایلی نظیر ایست قلبی، سکته مغزی، خونریزی داخلی، تصادف و... فوت شده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر ۴۵ هتل در مدینه و ۳۱ هتل در شهر مکه پذیرای زائران ایرانی
هستند و عمليات اعزام زائران به موسم عمره مفرده سال ۹۳-۹۲ به صورت منظم و طبق برنامهريزي انجام شده در جريان است.