به گزارشافکارنیوز، در تاریخ هفتم آذرماه سالجاری یک فقره سرقت موتورسیکلت از طریق مرکز فرویت های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۱۴ غیاثی اعلام شد و شاکی در اظهاراتش تاکید داشت که جوانی با یک دستگاه خودرو سواری پراید و به بهانه خرید موتورسیکلت، سوئیچ موتور را برای دور زدن از وی گرفته و اقدام به سرقت موتورسیکلت کرده است.
با توجه به اظهارات مالک موتورسیکلت و به جای ماندن خودرو سواری پراید در محل، مأموران با بررسی سوابق خودرو متوجه شدند که خودرو دارای سابقه سرقت است و چند روز پیش به سرقت رفته است.

پس از اعلام گزارش سرقت پرونده مقدماتی با موضوع سرقت تشکیل شد و به دستور شعبه دوازدهم دادیاری دادسرای ناحیه ۱۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " در تاربخ هفتم آذرماه موتورسیکلت خود را برای فروش در روزنامه آگهی کرده بودم که بعد از ظهر همان روز فردی به عنوان خریدار با من تماس گرفت و پس از گرفتن نشانی منزل، با یک دستگاه خودرو پراید مراجعه کرد؛ پس از توافق بر سر مبلغ ۱۵ میلیون تومانی قیمت موتورسیکلت، این شخص سوئیچ خودرو پراید را به من داد و به بهانه اطمینان از سالم بودن موتورسیکلت از من خواست تا با موتور چرخی بزند؛ من هم که تصور می‌کردم خودرو پراید متعلق به همین شخص است، سوئیچ موتور را به وی دادم و او نیز پس از روشن کردن موتورسیکلت از محل دور شد؛ پس از آن، هرچقدر منتظر ماندم از وی خبری نشد و به همین دلیل با ۱۱۰ تماس گرفتم.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، شکایت‌های مشابه دیگری به پایگاه ششم آگاهی ارجاع شد که در تمامی آنها سارق به شیوه‌ای مشابه و به بهانه خرید موتورسیکلت‌های گران قیمت، از طریق به امانت گذاشتن خودرو خود و به بهانه دور زدن با موتور سیکلت، اقدام به سرقت موتورسیکلت‌های گران‌قیمت می‌کرد.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " من موتورسیکلت خود به ارزش تقریبی ۱۴ میلیون تومان را در روزنامه آگهی کرده بودم که شخصی به عنوان خریدار به درب مغازه‌ام مراجعه و در حالیکه یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی به همراه خود داشت، موتورسیکلت خود را نزد من به امانت گذاشت تا با موتور من چرخی بزند که دیگر بازنگشت؛ زمانیکه با ۱۱۰ تماس گرفتم و مأموران در محل حاضر شدند، با بررسی موتورسیکلت بجای مانده در محل مشخص شد که این موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است ".

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد یکسان استفاده شده در تمامی سرقت‌ها اطمینان پیدا کردند که سرقت‌ها توسط یک نفر انجام شده؛ لذا اقدامات پلیسی جهت چهره نگاری و شناسایی متهم آغاز و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار، " امیر. ه "(۲۲ ساله) با ۶ فقره سابقه دستگیری به اتهام موادمخدر، سرقت داخل خودرو و سرقت موتورسیکلت شناسایی شد.

با شناسایی تصاویر وی از سوی مالباختگان، تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه وی آغاز و سرانجام مخفیگاه متهم در منطقه سرآسیاب شناسایی و وی دستگبر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

متهم پس از انتقال به پایگاه ششم آگاهی و مواجه حضوری با مالباختگان، به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت‌های موتورسیکلت در قالب خریدار و همچنین ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو و فروش اسناد و مدارک شناسایی بدست آمده از سرقت‌های داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: "با توجه به اعترافات صریح متهم و احتمال وقوع سرقتهای مشابه، از کلیه مالباختگان و بویژه صاحبان موتورسیکلت که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت میشود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد - انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه مراجعه کنند".