قناعتی: شهرداری درباره درآمد ناشی از تخلفات پارکینگ اطلاعاتی به شورا نداده است
گروه اجتماعی

- عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ در شورای شهر تهران گفت: طبق قانون شهرداری موظف است در قبال کمبود پارکینگ و جریمه اخذ شده در همان منطقه پارکینگ لازم را فراهم کند و جریمه اخذ شده باید صرف ساخت پارکینگ در همان منطقه شود.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو باافکار نیوزبا بیان اینکه در تخلفات عمدتا دستور قلع و قمع صادر می شود، گفت: طبق قانون ساختمان هایی که پارکینگ مورد نیاز را تامین نکنند تنها قلع و قمع می شوند و جریمه ای اخذ نخواهد شد مگر این که از نظر کارشناسان فنی و مهندسی تخریب ساختمان شرایط نا امنی را برای ساختمان های مجاور ایجاد کند که در این صورت جریمه ای را با صلاحدید کارشناسان فنی با عنوان جریمه تامین پارکینگ از مالک دریافت می شود.

این عضو شورای شهر موضوع پارکینگ را یکی از اصلی ترین موضوعات کمیسیون ماده ۱۰۰ عنوان می کند و تاکید دارد: تا جایی که امکان دارد این موضوع با سختگیری همراه می شود که تامین پارکینگ اتفاق بیفتد.

قناعتی، نسبت به میزان جرایم اظهار بی اطلاعی کرده و بیان داشت: این تعداد در دست نیست و امیدواریم تا پایان سال به جمع بندی برسیم کیفیت برخورد از کمیت آن مهمتر است.

وی در پاسخ به این سوال که پرونده های تخلفات پارکینگ بیشتر مربوط به کدام مناطق است، افزود: پرونده ها مربوط به تمام مناطق است اما مناطق خاصی را نمی توان عنوان کرد. البته کمیسیون ماده ۱۰۰ کمیسیون های دیگری دارد که باید در جمع بندی نهایی این موضوعات مشخص شود.

قناعتی درباره تعداد پرونده های پارکینگ در این کمیسیون نیز تصریح کرد: از کل پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ تنها نزدیک به ۷ درصد آن مربوط به تخلفات پارکینگ ساختمانی بوده که تخریب آن باعثمی شده به ساختمانهای دیگر آسیب برسد و به دریافت جریمه ختم شده است اما تعداد پرونده های قلع و قمع بسیار بالاست.

از سوی دیگر قناعتی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری در این مدت میزان درآمد و مبلغ جریمه های مربوط به پارکینگ را اعلام کرده یا خیر، اظهار کرد: تا کنون اطلاعاتی را به شورا نداده است و درآمد یکساله اش را بررسی نکرده ایم.