برنا نوشت:

مثل اینکه این روزها کار از انداختن انواع و اقسام جانورها و ریختن خون حیوانات و خاک مرده و دست و پای جانور و ادرار بچه نابالغ در غذای کسی که می‌خواهند دهنش برای انجام کاری بسته شود گذشته است و رمال‌ها و وردخوان‌ها راه حل‌های دیگری برای خودشان ابداع کردند تا جنبه تفننی آن را برای خود بیشتر کنند.

معلوم است وقتی می‌بینند مراجعه کنندگان در قبال پرداخت مبالغ هنگفت و گرفتن راه حل‌هایی که سازگاری با عقل سلیم ندارد، بدون چون چرا فرامین را اجرا می کنند، ممکن است به شیطانی‌ترین افکار هم روی بیاورند و در جایی که از زبان چرب و نرمی برخوردار هستند، زنان مراجعه کننده را وادار به گرفتن طلاق از همسر کنند تا بعد زنان اغفال شده را از آن خود کنند یا در قبال گرفتن مبالغ هنگفت دیگری آنها را به فساد بکشانند.


این را هم بگویم که زیر زمین های تاریک این روزها دیگر چندان برای رمالان دلچسب نیست و پاتوق این قشر زحمت کش! شده است خانه های مدرن و شاید هم زیادی با کلاس، البته هنوز هم هستند افرادی که از محیط وهم آلود برای تاثیرگذاری بیشتر یاری می گیرند تا دل مراجعه کننده بخت برگشته که به امید حل مشکل، وصال شاید هم بر هم زدن کار و بار زندگی رقیب خود قدم در وادی رمالی گذاشته است، را بیشتر بلرزاند. اما شیوه جدید و تاسف بار این روزها همان است که معاون اجتماعی پلیس آگاهی کشور خبر آن را به برنا می دهد. فسادی که می شود سرانجام زنانی ساده که برای حل مشکل خود چشم بسته می روند به وادی تاریک رمالی و فالگیری.

شاید به همین دلیل است که سرهنگ عبدالله قاسمی معتقد است؛ رمالی گذشته از مشکلات مالی در بسیاری از موارد منجر به از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود.
شاید من و شما قربانی بعدی این شیادان نباشیم، در یکی از استان ها فرد رمال با چرب زبانی زنان را وادار به طلاق از همسرشان می کرد و مدعی بود زنان با این افراد خوشبخت نمی‌شوند. این کلاهبردار شیاد سپس با آنها ارتباط برقرار می کرد و آنها را به راه فساد می‌کشید.

به طور حتم می گویید چشم ساده لوحانی که هم پول بی زبان را می دهند هم زندگی شان کور، اما ماجرا به همین سادگی ها هم نیست یا شاید هم چرا نهادهای مربوطه هشدار نمی دهند. هرچند که با کمی تعمق می توانید به یاد آورید که به عنوان نمونه همین چند روز قبل سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی هم به مردم هشدار داده است که در تسخیر فالگیران و رمالان قرار نگیرند؛ چرا که این افراد هیچ چنته علمی ندارند و تنها به تسخیر روح و روان مردم می پردازند، اما باز هم می بینیم که دکان رمالی داغ است و جیب و زندگی مراجعه کنندگان سرد و یخ زده.

از نگاه پلیس و نهادهای قانونی که بگذریم می رسیم به نظرات دینی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی معتقد است دعانویس حرفه ای که شغل افراد سودجو است از نظر دین صحیح نیست و قالب کتاب هایی که به این امر استناد می کنند اعتباری ندارد.

از سوی دیگر این امر اگر چه ممکن است ولی از نظر شرعی جایز نیست و بسیاری از مدعیان آن افرادی دروغگو یا خطا کار هستند.

خبر خوش این که پلیس قاطعانه در صدد برخورد با رمالی است و با شدت با این افراد برخورد می کند. ضمن اینکه تعامل خوبی میان نیروی انتظامی و قوه قضایه در این زمینه وجود دارد.
به گفته معاون اجتماعی پلیس آگاهی کشور رمالان بلافاصله پس از دستگیری از سوی محاکم قضایی بدون نوبت محاکمه و به سزای اعمال خود می‌رسند.
وی محدوده جغرافیایی رمالان را مکان‌هایی اعلام می کند که افراد ساده لوح، زودبار و کم ایمان حضور دارند.

قاسمی با اشاره به کلاهبرداری میلیونی رمالان به برنا می گوید: رمالان براساس شرایط مالی طعمه‌های خود از آنها کلاهبرداری می‌کنند به صورتی که حتی در مناطق شمالی شهر برای یک دعای ساده میلیون‌ها تومان می‌گیرند.