دنیامالی: وزارت ورزش تاکید داشت از شورا استعفا بدهم

گروه اجتماعی، احمد دنیا مالی عضو شورای اسلامی شهر تهران که چندی پیش با شرکت در انتخابات فدراسیون قایقرانی آرای لازم برای ریاست بر این فدراسیون را به دست آورده و از عضویت در شورای شهر تهران استعفا داده بود، استعفای خود را پس گرفت.

دنیامالی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعیافکارنیوزبا تایید خبر استعفای خود گفت: با توجه به روالی که از گذشته بر شورای شهر حاکم بود هم می توانستم عضو شورا باشم و هم ریاست فدراسیون قایقرانی را برعهده بگیرم، اما سازمان بازرسی و وزارت ورزش و جوانان تاکید داشتند که از شورا استعفا بدهم.
وی ادامه داد: در عین حال تعداد زیادی از اعضای شورا مخالف رفتنم از شورای شهر بودند از سوی دیگر تماس های مردمی مبنی بر نگرانی آنها از استعفایم وجود داشت؛ لذا تصمیم گرفتم با استعفا از فدراسیون قایقرانی در شورای شهر به مردم خدمت کنم.

دنیامالی با تاکید بر اینکه برای پس گرفتن استعفایش از سوی هیچ نهاد و شخصیتی تحت فشار نبوده است گفت: با میل خودم از ریاست فدراسیون قایقرانی استعفا دادم و با هماهنگی هایی که بین ریاست محترم شورا و همچنین وزیر ورزش صورت گرفت قرار شد با استعفا از ریاست فدراسیون قایقرانی به شکل دیگری در کنار اعضای قایقرانی باشم.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به تمایل خودتان برای حضور همزمان در شورا و فدراسیون قایقرانی و نبود قانونی برای استعفا از شورا برای حضور در فدراسیون چرا در هر دو پست مشغول نشدید؟ گفت: در سنوات گذشته این کار امکان پذیر بود؛ صراحت قانون این است که شورا شغل نیست و این قانون در مورد ریاست فدراسیون هم مطرح است اما شبهاتی وجود داشت که لازم بود مجلس استفساریه بدهد.

وی افزود: اگر عضویت در شورای شهر شغل محسوب شود تعداد زیادی از اعضای شوراها در سراسر کشور مشمول این قانون می شوند؛ در شواری اسلامی شهر تهران نیز تعداد زیادی از اعضا در شغلهای دیگر هستند و از سازمانها یا وزارتخانه ها بیمه برایشان رد می شود.
دنیا مالی در پایان گفت: اگر عضویت در شورا شغل باشد باید برای شورا دنبال آدمهای بیکار باشیم.