به گزارشافکارنیوز،اعضای این باند در مدت فعالیت خود از ۸۱ مغازه سرقت کردند و بیش از یک میلیارد تومان به جیب زدند. از مدتی قبل مأموران پلیس تبریز در جریان سرقت‌های سریالی از مغازه‌های شهر قرار گرفتند که در ساعات اولیه بامداد صورت می‌گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌داد که دزدان بین ساعت یک تا ۴بامداد، زمانی که خیابان‌ها خلوت و مغازه‌ها تعطیل بودند، سراغ مغازه‌های مورد نظرشان می‌رفتند و با تجهیزاتی که داشتند در یا دیوار مغازه را تخریب می‌کردند و پس از ورود به آنجا دست به سرقت می‌زدند.

درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان ادامه داشت، کارآگاهان متوجه شدند که اعضای این باند به ۲طلافروشی نیز دستبرد زده‌اند. آنها این دو سرقت را نیز با همان شگرد قبلی مرتکب شده و بعد از ورود به داخل مغازه‌ها، بیش از ۲کیلو طلا دزدیده بودند.

مجرم سابقه‌دار


سرقت‌های این باند ادامه داشت و هر روز شکایت تازه‌ای روی میز پلیس قرار می‌گرفت و این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد دزدان کاملا حرفه‌ای هستند و در هیچ‌کدام از سرقت‌ها، سرنخی از خود به جای نگذاشته‌اند. با این حال بررسی‌های تخصصی ادامه داشت تا اینکه سرانجام سرنخ‌هایی از یکی از دزدان به‌دست آمد.

مأموران متوجه شدند که یک پای ثابت سرقت‌های شبانه شهر، مجرم سابقه‌داری است که پیش از این هم از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود. مخفیگاه این مرد شناسایی شد و کارآگاهان با دریافت دستور قضایی آنجا را محاصره و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

متهم در جریان بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست اما کشف اموال مسروقه در خانه‌اش، چاره‌ای جز اعتراف برایش باقی نگذاشت و او به ۱۱سرقت اعتراف و در ادامه هویت خریدار اموال مسروقه را معرفی کرد.

عضو دوم باند


با اعترافات این مرد، یک مالخر دستگیر شد اما این پایان ماجرا نبود، چرا که بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که متهم سرقت‌های دیگری را هم رقم زده است. بنابراین بازجویی از وی ادامه یافت تا اینکه او مدعی شد سرقت‌ها را با همدستی یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار دیگر انجام می‌داده و آنها تا‌کنون به ۸۱مغازه دستبرد زده‌اند.

با این اعترافات مخفیگاه همدست وی شناسایی و او نیز در یک عملیات ضربتی به دام پلیس افتاد. جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با بیان این خبر گفت: اعضای این باند برای اجرای تمامی سرقت‌هایشان، ابتدا مغازه مورد نظر را چند روزی کنترل می‌کردند و سپس با تهیه لوازم مخصوص برای ورود به مغازه و با استفاده از یک خودروی سواری، در ساعات بین یک تا ۴بامداد به آنجا می‌رفتند و دست به سرقت می‌زدند.

سرهنگ اسماعیل‌زاده ادامه داد: اعضای این باند در جریان سرقت از ۲مغازه طلا فروشی ۲کیلو و ۵۰۰گرم طلا دزدیده بودند. آنها همچنین یک فقره سرقت ناموفق از طلا فروشی داشته و از مغازه نقره فروشی نیز حدود ۲۰۰میلیون تومان نقره به سرقت برده بودند.

کلکسیون سرقت


اعترافات دزدان نشان می‌دهد که آنها کلکسیونی از سرقت در پرونده خود داشته‌اند، طوری که در این مدت از ۲۰نمایشگاه خودرو‌، ۲۰سوپر مارکت، ۱۲بنگاه معاملات ملکی، ۱۵دفاتر خدماتی و چندین مغازه دیگر سرقت کرده و بیش از یک میلیارد تومان به جیب زده بودند.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجانشرقی، مغازههایی که این باند برای سرقت درنظر میگرفتند، بیشتر در حاشیه شهر قرار داشت که تمامی مالباختگان شناسایی شدند. همچنین در بازرسی مخفیگاه مالخر، مقداری طلاجات بهصورت سالم و مقداری نیز بهصورت ذوب شده کشف و تمام نقرهجات مسروقه و خودرو سواری سرقتی که به وسیله آن سرقتها انجام میگرفت نیز کشف شد. ۲عضو این باند بعد از بازسازی صحنه سرقتها با قرار قانونی راهی زندان شدند.