زورگیران منطقه رازی دستگیر شدند

به گزارشافکارنیوز،روز یازدهم آذرماه یکی از کسبه خیابان هلال احمر با مراجعه به کلانتری ۱۱۵ رازی به مأموران اعلام کرد که شیشه مغازه‌اش تخریب شده و سارق یا سارقین اقدام به سرقت مقادیر زیادی از اقلام داخل مغازه(لوازم آرایشی، عطر و …) و همچنین سه میلیون تومان وجه نقد کرده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت اماکن و به دستور قاضی ذکیپور، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۱تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تهدید مالباخته از سوی یکی از اراذل و اوباش منطقه


همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه هشتم و در شرایطی که تحقیقات در مراحل اولیه خود قرار داشت، مالباخته با مراجعه به پایگاه هشتم آگاهی اعلام کرد که بواسطه شکایت و معرفی یکی از اراذل و اوباش منطقه به نام بنیامین. الف(۳۰ ساله) به عنوان سارق احتمالی مغازه، توسط این شخص و با سلاح سرد مورد تهدید قرار گرفته است.

کارآگاهان پایگاه با بررسی سوابق بنیامین وی را به عنوان یکی از اراذل و اوباش منطقه رازی که پیش از این نیز بارها به اتهام سرقت‌های به عنف و کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده و دارای سوابق دستگیری در پایگاه هفتم و هشتم آگاهی است مورد شناسایی قرار دادند که قصد داشته تا با ایجاد رعب و وحشت نزد مالباخته، وی را مجبور به عدم پیگیری پرونده سرقت مغازه‌اش نماید.

کشف خودرو مسروقه و شناسایی بنیامین به عنوان سارق خودرو


در ساعت ۲ بامداد هشتم دیماه، مأموران کلانتری ۱۰۸ نواب در حین گشت زنی در خیابان کارون به سرنشین جوان یک دستگاه خودرو پراید که قصد داشت با مشاهده مأموران از محل متواری شود، مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

بررسی سوابق خودرو حکایت از آن داشت که پراید دارای سابقه سرقت نبوده اما در عین حال متعلق به فرد دیگری غیر از سرنشین آن به نام علی. ف(۲۶ ساله) است که مأموران وی را به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار منطقه نواب در زمینه سرقت‌های به عنف مورد شناسایی قرار داده بودند.

در شرایطی که علی. ف منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود، مأموران کلانتری با شناسایی مالک خودرو به محل سکونت این شخص در خیابان خوش مراجعه کردند.

مالک خودرو پس از حضور مأموران به آنها اعلام داشت که خودرو در مقابل درب منزل خود پارک کرده و اطلاعی از سرقت آن نداشته است.

علی. ف که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به سرقت اعتراف و عنوان داشت که خودرو را بهمراه یکی از دوستانش به نام بنیامین سرقت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و ارجاع پرونده به پایگاه هشتم آگاهی و با توجه به اعترافات اولیه علی در خصوص معرفی بنیامین به عنوان سارق خودرو(متهم تحت تعقیب پایگاه هشتم آگاهی به اتهام سرقت)، تحقیقات از وی در خصوص سرقت مغازه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و او نیز در همان مراحل اولیه تحقیقات، بنیامین را به عنوان سارق مغازه معرفی کرد.

دستگیری بنیامین در داخل خودرو مسافرکشی


همزمان با ثبت مشخصات بنیامین در سیستم جامع پلیس به عنوان متهم تحت تعقیب پایگاه هشتم آگاهی و انجام هماهنگی های لازم با کلانتری ۱۱۵ رازی که مأمورانش بنیامین را بواسطه ارتکاب جرایم مختلف کاملا می‌شناختند، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

روز هفدهم، مأموران کلانتری ۱۱۵ رازی در حین گشت زنی در محدوده میدان گمرک، بنیامین را در صندلی عقب یک دستگاه خودر مسافرکشی مورد شناسایی قرار دادند؛ بلافاصله خودرو متوقف و در بازرسی از بنیامین نیز یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به سرقتهای مغازه، خودرو و همچنین سوابق متعدد آنها در ارتکاب سرقتهای به عنف و کیف قاپی و احتمال ارتکاب جرایم مشابه، دستور انتشار تصاویر آنها از سوی قاضی ذکیپور صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات بویژه شهروندان و کسبه منطقه رازی که تصاویر متهمان را شناسایی کردهاند دعوت میشود تا جهت پیگیری و طرح شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر - انتهای خیابان ۱۲ فروردین مراجعه نمایند.