مأمورنماهای سارق دستگیر شدند

به گزارشافکارنیوز،روز بیست و سوم بهمن مأموران کلانتری ۱۷۷ خاور شهر در حین گشت زنی در خیابان محمودآباد به دو سرنشین یک دستگاه خودرو سمند نقره‌ای رنگ مشکوک و در بازرسی از خودرو و سرنشینان آن یک دستگاه بی سیم کشف کردند.

با توجه به کشف بی سیم غیر مجاز از دو سرنشین خودرو سمند به نام‌های داوود. ع(۱۸ ساله) و مهدی. د(۲۸ ساله)، این دو نفر جهت انجام تحقیقات مقدماتی به کلانتری منتقل شدند.

همزمان با آغاز تحقیقات اولیه، پرونده‌ای تحت عنوان سرقت تحت پوشش مأمور توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو سمند در تجسس ویژه کلانتری ۱۷۷ خاورشهر در حال رسیدگی بود.

مأموران با توجه به شباهت ظاهری میان اظهارات شاکی پرونده و خودرو توقیف شده و همچنین احتمال ارتکاب سرقت توسط سرنشینان آن، از شاکی پرونده جهت شناسایی سارقین احتمالی دعوت بعمل آوردند.

با حضور شاکی پرونده وی بلافاصله هر دو سرنشین خودرو سمند را به عنوان سارقین مأمورنما مورد شناسایی قرار دارد و به مأموران عنوان کرد: این دو نفر پس از آنکه با درخواست من مبنی بر ارائه کارت شناسایی روبرو شدند، اقدام به ضرب و شتم من نموده و نهایتا پس از سرقت وجوه نقد همراهم به سرعت از محل متواری شدند.

پرونده در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت‌های تحت پوشش و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته در پایگاه نهم پلیس آگاهی


با آغاز تحقیقات در پایگاه نهم، مالباخته در اظهارات خود و در خصوص نحوه سرقت اموالش توسط متهمان به کارآگاهان گفت: صبح روز بیست و سوم بهمن در حال رفتن به محل کار خود در خاورشهر – روستای محمودآباد بودم که یک دستگاه خودرو سمند مرا متوقف کرد و دو سرنشین داخل آن از من درخواست کارت شناسایی کردند.

وی گفت: این دو نفر(با اشاره به متهمان)، به بهانه همراه داشتن موادمخدر اقدام به بازرسی بدنی من کرده و در حالیکه یک نفر از آنها بی سیم بدست داشت، مدعی شدند که من در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارم.

شاکی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: زمانیکه سرنشینان خودرو سمند به بهانه موادمخدر و تصمیمشان برای بازداشت، در حال تهدید من بودند از آنها درخواست کردم تا کارت شناسایی خود را ارائه کنند تا از هویت مأمور بودنشان اطمینان پیدا نمایم که ناگهان به سمت من حمله ور شده و مرا زیر مشت و لگدهای خود قرار دادند.

وی افزود: آنزمان بود که شروع به درخواست کمک کردم اما آنها پس از سرقت کلیه وجوه نقد داخل لباسم به سرعت سوار ماشین شده و از محل متواری شدند.

اعترافات متهمین به سرقت‌های تحت پوشش مأمور


با آغاز تحقیقات از متهمین، داوود. ع به عنوان مجرم سابقه دار پایگاه نهم که در سال ۱۳۹۰ نیز به اتهام سرقت تحت پوشش دستگیر و روانه زندان شده، مورد شناسایی قرار گرفت؛ بررسی سوابق وی نشان داد که وی پس از گذراندن دوران محکومیتش به تازگی از زندان آزاد و مجدداً بهمراه یکی از بچه محل‌های خود به نام مهدی سرقت‌های خود را از سر گرفته است.

با بررسی خودرو سمند بدست آمده از متهمان مشخص شد که خودرو دارای سابقه سرقت بوده و چندی پیش در منطقه شهرری به سرقت رفته است.

هر دو متهم در اعترافات خود با بیان این موضوع که با خودروهای مسروقه، سرقت‌های تحت پوشش متعددی داشته‌اند به استفاده از انواع خودروهای پراید، پژو ۴۰۵ و سمند در سرقت‌ها اعتراف و عنوان داشتند که پس از رها کردن خودروهای مسروقه در بیابان‌ها و زمین‌های زراعی منطقه شهرری، خودروی جدیدی سرقت و مجددا سرقت‌های تحت پوشش مأمور خود را انجام داده‌اند.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری، اخاذی و سرقت‌های تحت عناوین دولتی بویژه در قالب مأمورین مبارزه با موادمخدر، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکاب و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

وی گفت: لذا از کلیه شهروندان و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد بویژه در مناطق شهرری، عباس آباد، کهریزک، اتوبان شهید باکری، محمودآباد، شهید ستاری، تهران نو، پاکدشت، فیروزآباد مورد زورگیری، تهدید و سرقت قرار گرفتهاند دعوت میشود تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری - خیابان آستانه مراجعه نمایند.