تبدیل خانه‌‌های متروکه به فضای سبز

به گزارشافکارنیوز،رحمت‌الله حافظی درباره ساماندهی خانه و زمین‌های متروکه موجود در سطح شهر تهران، اظهار داشت: باتوجه به آسیب‌های اجتماعی و خطرات احتمالی که این خانه‌ها در پی دارد، ‌ پرداختن به این موضوع اهمیت دارد و می‌توان برای ساماندهی آنها راهکارهایی تعریف کرد.

وی ادامه داد: در گام نخست شهرداری تهران می‌تواند نسبت به شناسایی مالکان خانه‌هایی از این دست اقدام کند، در این مرحله با به توافق رسیدن مالک و شهرداری مشکل برطرف و یک تصمیم مشترک حاصل می‌شود. شهرداری همچنین می‌تواند با نصب پلاکارد در محل مدت زمانی را نیز از این طریق برای مراجعه مالک جهت تعیین تکلیف ملک مشخص می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تصریح کرد: در صورتی که امکان شناسایی مالک وجود نداشته باشد یا از طرق مختلف نتیجه‌ای حاصل نشد، شورای شهر می‌تواند مصوباتی تهیه کند تا با طی مراحل قانونی لازم ملک مورد نظر تا زمان مراجعه مالک تخریب و به فضای سبز تبدیل شود البته انجام این اقدامات نیازمند مطالعه قانون است و فعلا می‌توان آن را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های قانونی فراهم شود تا اگر در صورت تلاش شهرداری مالک شناسایی نشد یا مراجعه نکرد، شهرداری این اختیار را داشته باشد که ملک به فضای سبز تبدیل شود تا بعد از مراجعه مالک تفاهمی صورت گیرد، گفت: به عقیده بنده برای ساماندهی خانه‌ها یا زمین‌های متروکه به راهکارهای منطقی و راه‌گشا نیاز است.

حافظی خاطرنشان کرد: در ماههای نخست فعالیت شورای شهر به موضوعات قابل توجه و سنگینی مانند انتخاب شهردار، بررسی برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران و بررسی بودجه پرداخته شد اما میتوان این موضوع را در اوایل سال آینده مطرح کرد و به آن فرمت قانونی داد تا مشکلات این حوزه برطرف شد.