سارقان مأمورنمای فیوجی در دام پلیس

به گزارشافکارنیوز،مأمورین کلانتری ۱۷۶ حسن‌آباد ظهر سی‌ام دی سال جاری، در حین گشت زنی در شهرک شهید بهشتی، متوجه یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره‌ای رنگ در انتهای یک جاده خاکی شدند که سرنشینان آن در حال تعویض پلاک خودرو هستند.

با مراجعه مأموران کلانتری به محل پارک پژو پارس، سه سرنشین خودرو قصد فرار از محل را داشتند و حتی با کوبیدن خودرو به ماشین کلانتری در پی فرار از محل بودند که خودروی آن‌ها به سمت جوی آب منحرف و نهایتاً متوقف شد.

سه سرنشین با وجود توقف کامل خودرو، با پای پیاده اقدام به فرار از محل می‌کنند که هر سه نفر توسط مأموران دستگیر و در بازرسی از آن‌ها یک عدد کارت شناسایی مجعول متعلق به ارگان‌های نظامی و یک عدد اسپری کشف شد.

با دستگیری و انتقال سه سرنشین خودرو پژو پارس به کلانتری، یکی از ساکنین منطقه حسن‌آباد به کلانتری مراجعه و اعلام می‌کند که سه سرنشین یک دستگاه خودرو نقره‌ای رنگ، تحت عنوان مأمور وارد خانه او شده و اقدام به سرقت وجه نقد داخل خانه کرده‌اند.

بلافاصله پس از مواجهه حضوری میان متهمان و مالباخته، دو نفر از متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند؛ مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: صبح امروز داخل خانه بودم که زنگ منزل به صدا درآمد و پسر کوچکم وقتی در خانه را باز کرد یک نفر با لباس شخصی وارد خانه شد و در حالی که یک عدد پوشه همراه داشت، خود را مأمور معرفی و به بهانه بازرسی مواد مخدر وارد خانه شده بود و پس از چند دقیقه بازرسی، از منزل خارج شد؛ من هم پس از اطلاع از موضوع و بعد از گذشت حدوداً ۱۰ دقیقه، با مرکز ۱۱۰ تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم و مأموران اعلام کردند که این افراد مأموران قلابی هستند و به احتمال بسیار زیاد اقدام به سرقت از داخل منزل کرده‌اند؛ بلافاصله وسایل داخل خانه را بازرسی کردم و متوجه شدم که طلا و جواهراتم به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع " سرقت منزل در پوشش غصب عناوین "، پرونده به دستور دادرس شعبه اول دادگاه عمومی فشافویه برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سه متهم به نام‌های داریوش، کمال(برادر داریوش) و حبیب ‌(پسرعمه داریوش و کمال) به پایگاه نهم منتقل شدند و کارآگاهان در نخستین مرحله به بررسی سوابق آن‌ها پرداختند و اطلاع پیدا کردند که هر سه متهم از مجرمان سابقه‌دار طایفه فیوج هستند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، درگیری با مأموران، قدرت نمایی با سلاح سرد، سرقت مقرون به آزار و اذیت، جعل عناوین دولتی و نظامی، جعل گذرنامه و خروج غیرقانونی از کشور دستگیر و روانه زندان شده‌اند و حتی داریوش به تازگی و به عنوان یک سارق کاملاً حرفه‌ای از زندان ارومیه آزاد شده است.

متهمان که پس از شناسایی هویت دقیق آن‌ها از سوی کارآگاهان و با توجه به شناسایی اولیه از سوی یکی از شکات چاره‌ای جز اعتراف نداشتند، صراحتا به غصب عناوین و سرقت از منازل به ویژه در منطقه حسن‌آباد اعتراف کردند؛ آن‌ها در اظهارات اولیه خود اعتراف کردند: وقتی برای سرقت به منازل مراجعه می‌کردیم؛ اگر کسی داخل خانه نبود، قفل در ورودی را تخریب کرده و وارد خانه می‌شدیم؛ اگر کسی هم داخل خانه بود، خود را مأمور معرفی و وارد می‌شدیم و به بهانه پیدا کردن موادمخدر منزل را بازرسی و پول و طلاها را سرقت می‌کردیم.

حبیب نیز در تشریح سرقت‌ها به کارآگاهان گفت: من راننده بودم و وقتی به محل سرقت می‌رسیدیم داریوش از ماشین پیاده می‌شد و زنگ منازل را می‌زد؛ اگر کسی جوابگو نبود، داریوش وارد خانه می‌شد و کمال هم جلوی خانه کشیک می‌داد و پس از اتمام سرقت از محل دور می‌شدیم؛ اگر هم صاحبخانه جوابگو بود، داریوش و کمال به عنوان مأمور مواد مخدر وارد منزل می‌شدند و به بهانه بازرسی، اقدام به سرقت طلا و پول می‌کردند.

با توجه به اعترافات متهمان، تعدادی از محل‌های سرقت در منطقه حسن‌آباد شناسایی شد که بنا بر اظهارات مالباختگان، سارقان در بسیاری از سرقت‌هایی که در نبود صاحبخانه انجام شده بود، اقدام به تخریب گاوصندوق و سرقت وجوه نقد و طلا و جواهرات داخل آن کرده بودند.

در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد که متهمان در برخی از محل‌های سرقت و پس از ورود به منزل، با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت کرده‌اند؛ یکی از این شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدوداً دو ماه پیش ابتدا دو نفر تحت عنوان مأمور وارد خانه شدند و پس از اطلاع از تنها بودن من، مرا با تهدید چاقو و قمه به داخل یکی از اتاق‌ها انداختند و اقدام به سرقت یک دستگاه تلویزیون LED، دو عدد تابلو فرش گران قیمت و مبلغ ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کردند.

با توجه به افزایش تعداد محل‌های سرقت در منطقه حسن‌آباد و احتمال وقوع سرقت‌های مشابه، پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از محل‌های سرقت در محدوده " حسن‌آباد " و احتمال ارتکاب سرقت‌های مشابه در سایر مناطق تهران و همچنین سوابق متعدد متهمان و احتمال افزایش جرایم ارتکابی از سوی آن‌ها، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند؛ همچنین از شهروندان محترم که از دیگر جرایم ارتکابی متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات در این خصوص را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۳۹۰ در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.