۱۰ هزار مدرسه برای اسکان نوروزی

به گزارشافکارنیوز،فرشید سیاری با بیان این مطلب گفت: ۱۰ هزار مدرسه و ۱۰۰ هزار کلاس درس برایاسکان نوروزی فرهنگیانآماده شده است تا بتوان در ایام نوروز از معلمان در این مدارس و کلاسهای درس میزبانی کرد.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار نفر از عوامل اجرایی اقدام به خدمات دهی به مسافران نوروزی فرهنگی می کنند تا کمبودی در ایام سفر برای فرهنگیان و معلمان در اقامتگاههای ویژه فرهنگیان نباشد.

سیاری درباره اینکه چه تعداد از این مدارس در اختیار سایر مسافران نوروزی قرار می گیرد، توضیح داد: اولویت استفاده از مدارس به عنوان اقامتگاه نوروزی به ویژه در استانهای پرمسافر با فرهنگیان است، اما استانهایی کم مسافر اعلام شده است که در صورت خالی بودن اقامتگاههای فرهنگیان، به مسافران غیرفرهنگی نیز این اقامتگاهها داده شود.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش با بیان اینکه رزرو اینترنتی اسکان فرهنگیان از ۱۰ اسفند ماه آغاز می شود، توضیح داد: فرهنگیانی که به صورت اینترنتی رزرو کرده اند، در صورت عدم تمایل به استفاده از این امکانات می‌توانند از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ اسفند ماه رزرو خود را لغو کنند.

به گفته سیاری، همچنین امکانات ارائه شده برای اسکان فرهنگیان شامل فرهنگیان شاغل و بازنشسته است و تمامی معلمان می‌توانند از این امکانات در ایام تعطیلات نوروز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود شش میلیون نفر از فرهنگیان از امکانات اسکان فرهنگیان استفاده کردند و پیش بینی می کنیم که استقبال آنها از این امکانات برای نوروز ۹۳ بین ۶ تا ۷ میلیون نفر باشد. همچنین خدمات اسکان فرهنگیان تا ۱۴ فروردین ارائه می شود. البته باید یک روز را برای آمادگی کلاس های درس به منظور شروع کلاس ها از ۱۶ فروردین ماه در نظر گرفت در نتیجه فرهنگیان می توانند تا ۱۴ فروردین از این امکانات استفاده کنند.