به گزارش افکارنیوز، بر اساس گزارش آکادمی علوم اجتماعی شانگهای، شرایط محیط زیستی در پکن - پایتخت - چین در وضعیت هشدار قرار دارد و برای زندگی انسان تقریبا نامساعد شده است.

مقامات چین اخیرا قوانین جدیدی را به تصویب رسانده و میلیاردها یوان را به مبارزه با آلودگی هوا در پکن اختصاص داده اند که طی چند ماه اخیر بدترین میزان آلودگی و دود را تجربه کرده است.



اکنون یک شرکت معماری به نام Orproject ساخت یک سایبان مهر و موم شده را پیشنهاد کرده است که با هوای پاک پر می شود.

در این طرح حباب هایی بر روی باغ و پارک ها ایجاد شده و واحه های می سازد که دما و رطوبت آنها کنترل شده و سلامت است.

Orproject می گوید علاوه بر فراهم آوری محیط هایی سبز و پاک، ساختمانهای اطراف همچنین می توانند به این سیستم هوای کنترل شده حبابی متصل شوند.



آپارتمانها، ادارات، فضاهای خرده فروشی و بویژه تاسیسات پزشکی درمانی می توانند از این ایده وقتی که ایجاد شود سود ببرند.

هندسه این سیستم ساختاری سبک وزن با استفاده از الگوریتمی که ساخت رگها را در برگ و بال پروانه شبیه سازی می کند طراحی شده است.

گرمایش و سرمایش هوای این حباب ها از طریق یک سیستم تبادل گرمایی زمینی انجام می شود. برق مورد نیاز این پروژه نیز از طریق سلول های خورشیدی تلفیق شده در سطح سایبان تولید می شود.



شرکت Orproject می گوید اجرای این پروژه با استفاده از پلی اتیلن تترا فلورواتیلن(ETFE) به عنوان ماده ساخت عملی است.(ETFE) یک ماده محکم و در عین حال سبک و شفاف است. این همان ماده ای است که در پارک عدن در کورنوال انگلیس از آن استفاده شد.

مفهوم این حباب های پاک به عنوان یک پیشنهاد نظری عرضه شده و ایده بسیار جالب برای کشورهایی است که آلودگی روزافزون هوا، نیاز به هوای پاک را در آنها افزایش داده است.