شهرداری مقدمات واردات موتورهای برقی را فراهم کند
گروه اجتماعی

- رحمت الله حافظی در گفت و گو باافکارنیوزگفت: شهرداری می تواند مقدمات واردات موتورهای برقی را فراهم کند تا تولیدکنندگان داخلی هم نمونه های صنعتی موتور برقی را درکشور تولید کنند.
وی توضیح داد: در مقطع کوتاهی واردات انجام می شود تا موتور سازان داخلی خط تولیدموتور برقیرا راه اندازی کنند البته در داخل کشور تکنولوژی ساخت موتور برقی با سرعت ۶۰ _ ۷۰ کیلومتر وجود دارد که همین سرعت هم برای داخل شهر کفایت می کند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: موتوری های خارجی معمولا سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر دارند که برای شهر مناسب نیستند چرا که بیشتر صدمات و آسیبهای رانندگی در تصادفات با موتور به وجود میاید که با ورود موتورهای برقی ساخت داخل به بازار می توان امیدوار بود در کنار کاهش آلودگی هوا صدمات رانندگی به حداقل برسد.

حافظی در ادامه گفت: کاهش آلودگی هوا علت های مختلفی دارد که باید کارشناسی شوند و منابع آلاینده باید همه با هم هدفگیری شوند. یکی از آلاینده ها موتورسیکلتها هستند، یکی دیگر خودروهایی هستند که از نظر سوخت باید استاندارد شوند؛ که وزیر نفت قول داده اند برای استاندارد سازی سوخت وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر خودرو سازان هم قول داده اند تا خرداد سال ۹۳ خودرو استاندارد ارائه کنند در این صورت اگر بقیه مراکر آلاینده مانند کارخانجات هم کنترل شوند می توانیم امیدوار باشیم زمستان سال آینده آلودگی هوای تهران بهبود یابد.

حافظی ابراز امیدواری کرد: چنانچه همه دستگاهها برای آلودگی هوا همراهی کنند ظرف ۲ سال هوای سالم در تهران و کلان شهر ها شاهد باشیم.