امید زیادی به تحقق وعده های وزیر نفت نیست

گروه اجتماعی- اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعیافکار نیوزگفت: وزیر نفت در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران وعده هایی برای پرداخت هزینه خرید واگن جدید به مترو را دادند و گفتند که در بودجه سال ۹۳ دیده شده است، اما با توجه به بودجه بندی سال ۹۳ کل کشور برای حمل و نقل عمومی امید زیادی ندارم که این وعده ها محقق شود.

شاکری خاطر نشان کرد: به نظرم شورای شهر و شهر داری تهران نباید به این وعده ها دلخوش کنند بلکه کار خود را به نحو احسنت انجام داده و وعده های وزیر را به عنوان امید در نظر بگیرند اما کار خود را کند نکنند.

این عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: مبلغی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۳ شهرداری تهران برای حمل و نقل عمومی و مترو در نظر گرفتیم که اگر محقق شود خط ۳ مترو راه اندازی شده و اقدامات توسعه ای خط ۶ و ۷ انجام می شود.

شاکری ادامه داد: در حال حاضر آقای قالیباف در سفر به چین فاینانسی را دنبال می کند که اگر محقق شود و از طرف دیگر سهم دولت از مترو پرداخت شود می توان امیدوار بود در سال جدید تعدادی از ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی جایگزین شده و بودجه مورد نیاز مترو برای توسعه تامین شود.
وی وعده های وزیر نفت در شورا را یک سری آرزو قلمداد کرد و ابراز امیدواری کرد که این وعده ها محقق شود و پایبندی برای اجرای این وعده ها وجود داشته باشد به طوری که اگر چند ماه دیگر خبرنگاری از آقای وزیر در مورد قولهایی که در شورا داده، سوال کرد ایشان جوابی برای گفتن داشته باشند.

به گزارش افکار نیوز، هفته گذشته بیژن زنگنه وزیر نفت با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران وعده داد تا هر جایی که تهران بخواهد ناوگان حمل و نقل عمومی‌اش را نوسازی کند و یا توسعه دهد هزینه‌های این کار را وزارت نفت پرداخت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: درباره توسعه حمل و نقل عمومی بر اساس مذاکراتی که با قالیباف داشتهایم من به وی گفتم هر تعدادی که امکان خرید واگنهای مترو و ماشینهای آن را دارید انجام بدهید و من مشروط بر توافق بیع متقابل حاضرم همه هزینههای این کار را از طریق نفت پرداخت کنم. این موضوع در بودجه ۹۳ پیشنهاد شد و خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز نه تنها از بودجه این کار چیزی کم نکرد بلکه مواد دیگری را نیز به آن اضافه کرد.