عملکرد مدیران مدارس زیر ذره بین

به گزارشافکارنیوز،سید رحیم میرشاه ولد درباره اینکه با تشکیل این شبکه های پیدا و پنهان فضای امنیتی در مدارس حاکم می شود، افزود: این شبکه ها برای ایجاد فضای امنیتی در مدارس نیست، بلکه این شبکه های پیدا و پنهان برای نظارت بیشتر بر عملکرد مدیران مدارس است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال خبرنگاران و والدیندانش آموزانمی توانند به عنوان افراد فعال در این شبکه ها باشند و اگر نواقصی در مدیریت مدرسه می بینند و یا اگر تجهیزات مدارس چندان ایمن نیست به ما گزارش می دهند تا دیگر شاهد وقوع حوادثناگوار در مدارس نباشیم.

میرشاه ولد همچنین درباره بازنگری در قانون ممنوعیت ورود موبایل به داخل مدرسه نیز توضیح داد: ورود موبایل دانش آموزی به مدارس از موضوعاتی است که مخالفان و موافقان بسیاری داشته اما صدور بخشنامه ممنوعیت ورود موبایل به معنای این نیست که این بخشنامه تا ابد در مدارس اجرا شود و می توان این قانون را مورد بازنگری قرار داد.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که موبایل می تواند در اختیار دانش آموز باشد؛ چراکه برخی از دانش‌آموزان بیماری خاص داشته و اولیا می خواهند در جریان سلامت آنها باشند، یا اینکه دانش آموز از سرویس مدرسه جا می ماند و لازم است با والدین خود هماهنگی بعمل آورد اما مهم آن است که دانش آموز چه موبایلی به مدرسه بیاورد؟!

به گفته میرشاه ولد، داشتنموبایل برای دانش آموز می تواند اثرات مثبت و یا منفی تعلیم و تربیت را در پی داشته باشد، در زمانیکه موضوع ممنوعیت موبایل در مدارس مطرح شد جنبه های منفی و آسیبهای آن ذهن صادرکنندگان این بخشنامه را به خود مشغول کرده و در نتیجه ورود موبایل از سوی دانش آموزان مدرسه ممنوع اعلام شد، اما باید گفت این موضوع قابل بحث است و می توان با شرایط و ضوابطی، استفاده از موبایل را در مدارس آزاد کرد.