قانون جدید بازنشستگی پیش از موعد معلمان

به گزارشافکارنیوز،علی زرافشان در خصوص بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان به پیش بینی اجرای این موضوع در قانون ۵ ساله اشاره کرد و اظهار داشت: طبق این قانون استفاده و عدم استفاده از آن تاکنون در اختیار دولت بوده است.

وی با بیان اینکه دولت تا امروز از این اختیار استفاده ننموده است افزود: این موضوع مجدداً امسال در لایحه بودجه ۹۳ آموزش و پرورش پیش بینی شده و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

معاون وزیرآموزش و پرورشبا اشاره به مسائل موجود در خصوص نیروی انسانی در آموزش و پرورش تصویب این قانون را در راستای حل چالش‌ها و مشکلات موجود دانست و افزود: اجرای این امر سبب ساماندهی معلمان خواهد شد که به جهت مواجه با نیروی مازاد در رشته و یا جنسیت خاص امکان استفاده از ظرفیت آنان در مدارس وجود ندارد.

زرافشان علاوه بر نیروهای مازاد معلمانی که به واسطه بیماری صعب العلاج قادر به تدریس در مدارس نیستند را نیز مشمول این قانون دانست و ادامه داد: ‌ شناسایی این دسته از معلمان از طریق سازمان مدارس نرم افزار انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس این نرم‌ افزار، معلمان پس از دریافت کد موردشناسایی و درخواست کتبی نامه از منطقه از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه این قانون به هیچ عنوان شامل نیروهایی که آموزش و پرورش نیازمند آنان است نخواهد شد خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با درخواستبازنشستگی پیش از موعد معلمانی که منطقه در آن رشته با کمبود نیرو مواجه است موافقت نخواهد کرد.