سبقت مردانه زیبا شدن زیر تیغ

به گزارشافکارنیوز،دکتر «مجید ابهری» روز دوشنبه افزود: علت این امر را می توان در تغییر سبک زندگی، چشم و هم چشمی و رقابت های غیرمنطقی قلمداد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین علت محیطی گرایش افراد به سمت جراحی های زیبایی، تبلیغات گسترده و بی اندازه مراکز جراحی و پزشکان مرتبط با این رشته هستند.

ابهری به انواع جراحی های زیبایی که در بین آقایان رواج دارد اشاره کرد و گفت: پیوند مو، جراحی بینی، کاشت گونه، تزریق بوتاکس و جراحی های پوست و فک و زیبایی دندان در میان مردان حدود ۲۰ درصد نسبت به سال های گذشته در کشور افزایش یافته است.

دکتر ابهری، ضعف اعتماد به نفس و کمرنگ بودن ارزش های دینی و اجتماعی را دو دلیل گرایش به جراحی زیبایی دانست و ادامه داد: برخی جوانان که پول کافی برای انجام عمل جراحی زیبایی ندارند با چسباندن چسب های مخصوص به بینی خود، تظاهر به انجام جراحی می کنند و قصد دارند برای خود اعتماد به نفس کاذب پیدا کنند.

این استاد دانشگاه، تبلیغات گسترده ماهواره ای را از دیگر عوامل اصلی ترین گرایش جوانان به علم های جراحی برشمرد.

** ۸۵ درصد افرادی که جراحی بینی می کند افسردگی می گیرند


دکتر ابهری گفت: ۸۵ درصد از افرادی که جراحی های زیبایی بوی‍‍ژه در بینی انجام می دهند، از آنجا که پس از بهبود تغییر چندانی در چهره خود ملاحظه نمی کنند، دچار افسردگی می شوند.

** رقابت و گشایش بخت، دو انگیزه برای گرایش بانوان به عمل های زیبایی


به گفته این آسیب شناس اجتماعی، در بین بانوان رقابت و گشایش بخت، اصلی ترین دلایل انجام جراحی های زیبایی است.

دکتر ابهری با بیان اینکه ایران یکی از ارزان ترین کشورها در بین تمام کشورها درخصوص هزینه های جراحی زیباست، افزود: همین موضوع باعثشده که برخی به فکر جراحی های زیبایی بیافتند.

وی با بیان اینکه زیبایی طلبی از نظر رفتاری نوعی نیاز فطری بشر است، گفت: اما نباید چنین نیازی را با اعمال جراحی برطرف کرد.

دکتر ابهری درخصوص جراحی زیبایی برخی بانوان سالمند گفت: متأسفانه برخی بانوان سالمند با کشیدن پوست صورت و تزریق بوتاکس قصد جوان سازی دارند درحالیکه عزراییل به این گونه اقدامات توجه نمی کند.